در آستانه برگزاری نشست دوحه در مورد افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده‌است که کشورش همواره در نشست‌‌های منطقه‌‌ای و فرامنطقه‌ای در راستای تامین منافع مردم افغانستان تلاش می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که در نشست دوحه هم این کشور تلاش خواهند کرد مواضع اصولی و منطقه‌ای […]

در آستانه برگزاری نشست دوحه در مورد افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده‌است که کشورش همواره در نشست‌‌های منطقه‌‌ای و فرامنطقه‌ای در راستای تامین منافع مردم افغانستان تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که در نشست دوحه هم این کشور تلاش خواهند کرد مواضع اصولی و منطقه‌ای خود را در ارتباط با نحوه کمک به‌حل مسایل افغانستان مطرح و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌‌ای برای حل‌وفصل مسایل افغانستان تاکید کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد شرکت جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه در خصوص افغانستان می‌گوید که کشورش همواره در نشست‌های منطقه‌‌ای و فرامنطقه‌‌ای در راستای تامین منافع مردم افغانستان و بازگرداندن آرامش و ثبات به این کشور نقش فعالی ایفا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم‌چنان می‌گوید که در این نشست تلاش خواهند کرد مواضع اصولی و منطقه‌ای خود را در ارتباط با نحوه کمک به‌حل مسایل افغانستان مطرح و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ ای برای حل‌و‌فصل مسایل افغانستان تاکید کنند.

درهمین‌حال، شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغانستان طی نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواسته است که تازمانی که حکومت سرپرست به تعهدات جامعه جهانی عمل نکند، به‌رسمیت شناخته نشود.

این در حالی‌است که محمدرضا بهرامی، سفیر سابق ایران در کابل می‌گوید که مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان امسال با «سه بحران» روبه‌رو است. او به اصرار مقام‌های حکومت سرپرست بر تمرکز قدرت اشاره کرده و گفته که پیامد آن بد خواهد بود. او هم‌چنان بحران مشروعیت و اصلاح شیوه‌ حکمرانی را از دیگر چالش‌‌های این حکومت خوانده‌است.