در نخستین ساعت های امروز شماری ازمقام های بلند پایه دولتی، اعضای مجلس نمایندگان و شخصیت های سیاسی با گذاشتن اکلیل گل در پای منار مقاومت، از چهاردهمین سال روز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود بزرگداشت کردند. بسیار از دستاورد های کنونی کشور نتیجه جان بازی های قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود […]

در نخستین ساعت های امروز شماری ازمقام های بلند پایه دولتی، اعضای مجلس نمایندگان و شخصیت های سیاسی با گذاشتن اکلیل گل در پای منار مقاومت، از چهاردهمین سال روز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود بزرگداشت کردند.

بسیار از دستاورد های کنونی کشور نتیجه جان بازی های قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود است.

احمد ولی مسعود رییس بیناد شهید مسعود می گوید که قهرمان ملی کشور برای تأمین وحدت میان اقوام ساکن در کشور مبارزه می کرد و باور داشت که تنها اشتراک تمام شهروندان کشور در تعیین سرنوشت شان می تواند، افغانستان را به سوی شگوفایی سوق دهد.

حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور نیز از آرمان های قهرمان ملی کشور یاد می کند. آقای کرزی می گوید که احمدشاه مسعود آرزو داشت تا افغانستان یک کشور مستقل باشد و در همه اموراتش مستقلانه عمل کند.

احمدشاه مسعود عمر کوتاه، اما پر ماجرایی داشت. حد اقل نیمی از عمرش را در راه دفاع از وطن گذشتاند و پیروزی های زیادی را تجربه کرد.