شماری از عالمان دین به مناسبت هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور محفل گرامی داشت برگزار کردند. پس از شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور در هژدهم سنبله سال ۱۳۸۰ خورشیدی، همه ساله سالگرد وی از سوی حکومت و مردم در داخل و خارج کشور گرامی داشته می […]

شماری از عالمان دین به مناسبت هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور محفل گرامی داشت برگزار کردند.

پس از شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور در هژدهم سنبله سال ۱۳۸۰ خورشیدی، همه ساله سالگرد وی از سوی حکومت و مردم در داخل و خارج کشور گرامی داشته می شود. اکنون در روز های فرارسیدن چهاردهمین سالگرد قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود قرار داریم.

به همین مناسبت شماری از عالمان دین (روز سه شنبه ۱۷سنبله/شهریور) محفل گرامی داشت را برای قهرمان ملی در کابل برگزار کردند.

هدف از برگزاری این همایش نقش عالمان در پیوند به آرمان شهدا گفته شده است.

فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف می گوید که پاسداری از ارزش های جهاد و مقاومت وظیفه همه مردم افغانستان است.

از سویی هم سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که گرامیداشت راه شهیدان ریشه در فرهنگ مسلمانان دارد و گرامیداشت از آن وظیفه هر مسلمان است.

در همین حال، احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود از عالمان دین می خواهد که در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تلاش کنند.

احمد شاه مسعود یکی از چهره های تابناک دوران جهاد و مقاومت کشور است.این فرمانده بی بدیل در سخت ترین شرایط کشور را از چنگ اشغال و استعمار بیگانه گان نجات داد. قهرمان ملی کشور پس از مبارزات خستگی ناپذیر سرانجام در سال سیزده هشتاد خورشیدی توسط دو تروریست عرب که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند دریک حمله انتحاری جان به جانان سپرد.