حامد کرزی رییس جمهورپشین کشور می گوید که خط دیورند را هرگز به رسمیت نمی شناسد. معاهده دیورند در زمان زمامداری امیر عبدالرحمان خان به امضا رسیده است. این موضوع یکی از مسایل جنجالی میان افغانستان و پاکستان است. حامد کرزی رییس جمهور پشین کشور می گوید که خط مرزی دیورند را هرگز به رسمیت […]

حامد کرزی رییس جمهورپشین کشور می گوید که خط دیورند را هرگز به رسمیت نمی شناسد. معاهده دیورند در زمان زمامداری امیر عبدالرحمان خان به امضا رسیده است. این موضوع یکی از مسایل جنجالی میان افغانستان و پاکستان است.

حامد کرزی رییس جمهور پشین کشور می گوید که خط مرزی دیورند را هرگز به رسمیت نمی شناسد. آقای کرزی از نظامیان پاکستان می خواهد که بجای ابزار قراردان باشندگان آن طرف خط مرزی دیورند و قربانی گرفتن از مردم افغانستان ازراه های قانونی درمورد مرز دیورند بحث و گفت‎گو کند.

رییس جمهور پیشین کشور می گوید که افغانستان با پاکستان جنگ نمی کند، بل به عنوان یک همسایه می خواهد که روابط نیک داشته باشد. وی از نظامیان پاکستانی می خواهد به خشونت علیه مردم افغانستان پایان دهد.

در همین حال شماری از آگاهان می گویند که حکومت پاکستان روابط نامشروع خود را در افغانستان جستجو می کند و این کار به نفع این کشور نیست. عبدالحمید مبارز آگاه سیاسی می گوید که پاکستان می خواهد یک حکومت ضعیف در افغانستان حاکم باشد و این کشور بتواند درامور داخلی و خارجی آن دست باز داشته باشد.

این در حالیست که به گفته شماری از آگاهان، پاکستان هرگز صلح دایمی را در افغانستان نمی خواهد.