به‌دنبال نشر گزارش‌‌ها در مورد مسمومیت ده‌‌ها دانش‌‌آموز دختر در دو مکتب در ولایت سرپل، اتحادیه اروپا از حکومت حکومت سرپرست خواستار بررسی و تحقیق این رویداد شده‌است. این اتحادیه اروپا، مسمومیت دختران را جنایت بشری خوانده و تاکید کرده‌است که برای فراهم شدن زمینه آموزش در فضای امن برای دانش‌آموزان در افغانستان آماده هر […]

به‌دنبال نشر گزارش‌‌ها در مورد مسمومیت ده‌‌ها دانش‌‌آموز دختر در دو مکتب در ولایت سرپل، اتحادیه اروپا از حکومت حکومت سرپرست خواستار بررسی و تحقیق این رویداد شده‌است.

این اتحادیه اروپا، مسمومیت دختران را جنایت بشری خوانده و تاکید کرده‌است که برای فراهم شدن زمینه آموزش در فضای امن برای دانش‌آموزان در افغانستان آماده هر نوع همکاری است. همزمان نماینده ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید که برای تامین امنیت کودگان باید اقدامات مهمی صورت گیرد. درهمین‌حال شماری از فعالان حقوق زن نیز مسمومیت دانش‌آموزان سرپل را تاسفبار خوانده و خواهان پیگیری این قضیه شده‌اند.

به‌دنبال نشر گزارش‌‌ها در مورد مسمومیت ده‌‌ها دانش‌آموز دختر در دو مکتب در ولایت سرپل، اتحادیه اروپا، مسمومیت دست‌‌کم ۷۷ دانش‌‌آموز دو مکتب ابتدایی دختران را جنایت بشری خوانده و تاکید کرده‌است که برای فراهم شدن زمینه آموزش در فضای امن برای دانش‌آموزان در افغانستان آماده هر نوع همکاری هستند. این اتحادیه همچنان از مقام‌های حکومت سرپرست خواستار بررسی مسمومیت دانش‌آموزان در ولایت سرپل شده‌است.

همزمان با این رینا امیری نماینده ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان با ابراز تاسف از مسوممیت دانش‌آموز دختران در ولایت سرپل می‌گوید که برای تامین امنیت کودکان باید اقدامات مهمی صورت گیرد: ″ما باید به‌حمایت از همه شهروندان افغانستان، از جمله زنان و دختران ادامه دهیم تا بدون محدودیت و ترس به آموزش دسترسی داشته باشند.″

درهمین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن نیز مسمومیت دانش‌آموزان سرپل را تاسف‌بار خوانده وخواهان پیگیری جدی این قضیه شده‌اند.

رسانه ‌ها روز دوشنبه از مسمومیت بیش از ۸۰ دانش‌آموز در ولایت سرپل خبر دادند. بر اساس گزارش‌‌ها این دختران در دو مکتب ″آب کبود″ و ″فیض‌آباد″ در ولسوالی سانچارک این ولایت مسموم شدند. چندین تن از این دانش‌آموزان و همچنان آموزگاران پس از مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند. هنوز در مورد علت وقوع این رویداد جزییات داده نشده و کسی نیز مسوولیت آنرا بر عهده نگرفته است.