نمایندگان شورای ملی ‌‌برای چهل و پنج روز تعطیلی تابستانی به منظور سفر به ولایات و دیدار با موکلان شان‌ به رخصتی رفتند. درحالی نمایندگان مردم به تعطیلات تابستانی می روند که اکثر مردم بر این باور اند که تعطیل نشست ‌های رسمی شورای ملی به معنای استراحت و سیر و سیاحت نمایندگان است. گزارش […]

نمایندگان شورای ملی ‌‌برای چهل و پنج روز تعطیلی تابستانی به منظور سفر به ولایات و دیدار با موکلان شان‌ به رخصتی رفتند. درحالی نمایندگان مردم به تعطیلات تابستانی می روند که اکثر مردم بر این باور اند که تعطیل نشست ‌های رسمی شورای ملی به معنای استراحت و سیر و سیاحت نمایندگان است. گزارش ها نشان می دهد که برخی از اعضای مجلس به جای رفتن به محلات و گوش دادن به مشکلات گوناگون مردم و موکلان خویش، در خارج از افغانستان به سیر و سفر می ‌پردازند. درهمین حال هیأت اداری مجلس نمایندگان که فعالیت این مجلس را گزارش می داد گفت که  این مجلس، در نزدیک به پنج ماه گذشته، پنجاه و شش جلسه علنی برگزار کرده  که طی آن هشت قانون نیز به تصویب رسیده است.

اجلاس هشتم دوره شانزدهم مجلس در حالی پایان یافت که به دلیل برگزار نشدن تاریخ انتخابات شورای ملی مدت کاری این مجلس نیز یک سال دیگر تمدید شد. نایب دوم مجلس نمایندگان در همین حال می گوید که در این مدت هژده وزیر کابینه حکومت نیز از اعضای این مجلس رای اعتماد بدست آورده اند.

با اینهمه، معاون دوم مجلس نمایندگان در پاسخ به پرسشی در مورد عدم معرفی نامزد وزیر دفاع ملی گفت که حاضر استند رخصتی های تابستانی را به دلیل رای دهی به وزیر دفاع ملی و برخی از سرپرستان به تعویق بیندازند.

بر اساس قوانین افغانستان اعضای شورای ملی در یک سال دو مرتبه به تعطیلات می روند. اما هنوزهم انتقاد های هم وجود دارند که برخی از وکلا تعطیلات شان را به جای دیدار با موکلین شان به تفریح و وقت گذرانی در بیرون از کشور سپری می کنند.