وزارت دولت در اموررسیدگی حوادث می‌گوید که در اثر وقوع حوادث طبیعی در یک‌ماه گذشته در کشور دست‌کم ۷۸ تن کشته و زخمی شده‌اند. سخنگوی این وزارت گفته که در حوادث طبیعی یک ماه گذشته ۴۲ تن در کشور جان باخته‌اند و ۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته وی، این تلفات ناشی از بارش […]

وزارت دولت در اموررسیدگی حوادث می‌گوید که در اثر وقوع حوادث طبیعی در یک‌ماه گذشته در کشور دست‌کم ۷۸ تن کشته و زخمی شده‌اند.

سخنگوی این وزارت گفته که در حوادث طبیعی یک ماه گذشته ۴۲ تن در کشور جان باخته‌اند و ۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته وی، این تلفات ناشی از بارش باران، سیلاب، رانش ‌زمین، ژاله و سایر حوادث طبیعی بوده‌است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که که حوادث طبیعی طی یک‌ماه گذشته در افغانستان ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته است. شفیع‌الله رحیمی، رییس اطلاعات و روابط عامه این وزارت با فرستادن پیام تصویری به‌رسانه‌‌ها گفته است که افغانستان طی یک‌ماه گذشته شاهد حوادث طبیعی چون بارندگی شدید، سیلاب، ژاله، لغزش زمین و سایر رویدادهای مشابه بوده که منجر به تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برای مردم شده است. به گفته وی، در نتیجه این حوادث، ۴۲ تن جان باختند و ۳۴۱ خانه به شکل قسمی و کامل تخریب شده‌است.

رییس اطلاعات و روابط عامه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزود که با همکاری نهادهای مددرسان بین‌المللی در یک‌ماه گذشته برای بیش از ۱۵ هزار تن آسیب‌دیده حوادث طبیعی، پول نقد، مواد غذایی و غیرغذایی کمک صورت گرفته است. وی از سازمان ملل متحد و سایر نهادهای کمک‌ کننده بین‌المللی خواست که با توجه به شرایط کنونی، مردم افغانستان را کمک کنند.

پیش از این دفتر اتحادیه اروپا در کابل گفته بود که افغانستان چهارمین کشور در جهان است که به‌دلیل تاثیرات تغییرات اقلیم به طور فزاینده‌ ای با بحران‌های بشری و حوادث طبیعی مواجه است. همچنان دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد گفته است که در حال‌حاضر، ۲۱٫۲ میلیون تن در افغانستان به آب آشامیدنی صحی دسترسی ندارند. این اداره ملل متحد گفته است که حدود ۴۷۹ میلیون دالر در سال روان میلادی برای مهار بحران آب، حفظ‌الصحه و تسریع خدمات در این بخش، در افغانستان نیاز است.