شماری از باشندگان پایتخت از افزایش پرچاوی‌های دوامدار برق در کابل نگرانی می‌کنند. باشندگان کابل می‌گویند با وجودی که اوزبیکستان وعده داده بود برق وارداتی به‌افغانستان را از سر می‌گیرد، اما مشکل پرچاوی‌های برق در کابل هنوزهم حل نشده است و مشکلات زیادی را برای آنان بار آورده است. آنان از حکومت سرپرست می‌خواهند که […]

شماری از باشندگان پایتخت از افزایش پرچاوی‌های دوامدار برق در کابل نگرانی می‌کنند.

باشندگان کابل می‌گویند با وجودی که اوزبیکستان وعده داده بود برق وارداتی به‌افغانستان را از سر می‌گیرد، اما مشکل پرچاوی‌های برق در کابل هنوزهم حل نشده است و مشکلات زیادی را برای آنان بار آورده است. آنان از حکومت سرپرست می‌خواهند که به‌مشکل‌شان رسیدگی کند.

رسانه‌های اوزبیکستان روز 〈سه‌شنبه، ۴ دلو〉 از قول وزارت انرژی این کشور گزارش دادند که صادرات برق اوزبیکستان به‌افغانستان روز 〈چهارشنبه، ۵ دلو〉 از سرگرفته خواهد شد. اوزبیکستان وشرکت برق‌رسانی افغانستان علت این پرچاوی را مشکلات تخنیکی عنوان کرده‌اند. این در حالی‌است که پرچاوی‌های برق کابل و تعداد دیگر از ولایت‌های کشور هم‌چنان ادامه دارد.

افزون بر کابل، باشندگان ولایت‌های پکتیا ، خوست ، لوگر، لغمان ، ننگرهار پنجشیر، میدان وردک ، پروان ، کاپیسا ، بغلان و غزنی هم در شب‌های سرد زمستان از کم‌بودی برق رنج می‌برند. پایتخت‌نشینان هم‌چنان از حکومت به‌ویژه شرکت برق‌رسانی افغانستان می‌خواهند که به‌مشکل‌شان رسیدگی کند.

وزارت خارجه  روز سه‌ شنبه، چهارم دلو در اعلامیه‌‌ای به‌نقل از وزارت خارجه اوزبیکستان گفته که شماری از مشکلات تخنیکی در قسمت تولید برق بر طرف شده‌است.