وزارت فواید عامه می‌گوید که شاهراه سالنگ به‌دلیل برف‌باری به روی موترهای تریلری مسدود شده‌است. سخن‌گوی این وزارت افزوده‌است که این بزرگ ‌راه به‌روی رفت‌وآمد موترهای مسافربری و موترهای کوچک باربری تاکنون باز است. وی هم‌چنان می‌گوید که کوتل حاجگگ ولایت بامیان از اثر توفان شدیت به‌روی ترافیک موقتا بسته شده‌است. برف‌باری شدید از شام […]

وزارت فواید عامه می‌گوید که شاهراه سالنگ به‌دلیل برف‌باری به روی موترهای تریلری مسدود شده‌است.

سخن‌گوی این وزارت افزوده‌است که این بزرگ ‌راه به‌روی رفت‌وآمد موترهای مسافربری و موترهای کوچک باربری تاکنون باز است. وی هم‌چنان می‌گوید که کوتل حاجگگ ولایت بامیان از اثر توفان شدیت به‌روی ترافیک موقتا بسته شده‌است.

برف‌باری شدید از شام روز 〈شنبه، ۸ دلو〉 در کابل آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد. ضخامت برف در کابل و نواحی اطراف آن تا ۲۰ سانتی متر رسیده است. این برف‌باری بیشتر جاده‌های شهر کابل را یخبندان کرده و تردد ترافیک را نیز کاهش داده‌است. بر بنیاد پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، برف ‌باری در کابل تا بامداد فردا 〉دوشنبه، ۱۰ دلو〉 ادامه خواهد داشت. این در حالی اداره هواشناسی اعلام اعلام کرد که احتمال برف ‌باری و باران شدید به‌شمول کابل در ۱۹ ولایت کشور وجود دارد. وزارت فواید عامه می‌گوید که شاهراه سالنگ به‌دلیل برف‌باری به روی موترهای تریلری مسدود شده است. سخن‌گوی این وزارت افزوده است که این بزرگ ‌راه به‌روی رفت‌وآمد موترهای مسافربری و موترهای کوچک باربری تاکنون باز است.

سخن‌گوی وزارت فواید عامه هم‌چنان می‌گوید که کوتل حاجگگ ولایت بامیان از اثر توفان شدیت به‌روی ترافیک موقتا بسته شده، اما دیگر تمام راه‌های این ولایت به‌روی ترافیک باز است. به گفته وی، در ولایت بادغیس نیز تمام راه‌ها باز است هم‌چنان شاهراه هرات کندهار باز است.

این در حالی‌است که وزارت دولت در امور رسیدگی به‌حوادث می‌‌گوید که از ۲۰ ماه جدی به‌‌این‌ طرف، شمار تلفات حوادث زمستانی به ۱۶۶ تن رسیده است و حدود۲۰ تن نیز مصدوم شده‌اند. بر بنیاد اعلامیه این وزارت، صد خانه مسکونی در نتیجه حوادث زمستانی تخریب و نزدیک به ۸۰ هزار مواشی تلف شده‌اند. این وزارت می‌گوید که به بیش از ۴۰ هزار آسیب ‌دیده کمک کرده و روند کمک‌‌رسانی جریان دارد.