وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرد که در پی ساختن راهکاری است که بتواند تا پنج سال آینده زمینه بازگشت مهاجران افغانستان را به داخل کشور مساعد کند. به همین هدف امروز یکشنبه ۱۱ اسد/مرداد، این وزارت، نشستی را برای نظر خواهی در مورد ساختن راهکاری پنج ساله بازگشت مهاجران در کابل برگزار کرد. […]

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرد که در پی ساختن راهکاری است که بتواند تا پنج سال آینده زمینه بازگشت مهاجران افغانستان را به داخل کشور مساعد کند. به همین هدف امروز یکشنبه ۱۱ اسد/مرداد، این وزارت، نشستی را برای نظر خواهی در مورد ساختن راهکاری پنج ساله بازگشت مهاجران در کابل برگزار کرد.

به اساس آمارهای سازمان های بین المللی، پس از سوریه، افغانستان بیشترین رقم مهاجران را در جهان دارد. جنگ، ناامنی، فقر و بیکار از علت های اساسی مهاجرت و پناه گزین شدن شهروندان افغانستان گفته می شود. هم اکنون روزانه ده ها تن برای رفتن به کشور های اروپایی هزار خوف و خطر را قبول می کنند. سفر نامعلومی برای دست یافتن به حداقل های زندگی.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می گوید:”به اساس این راهگار در پنج سال آینده زمینه بازگشت حدود شش میلیون مهاجر افغانستان مساعد خواهد شد.”

درهمین حال، مایا امرا دانگا مسوول کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل درافغانستان می گوید که این سازمان در تلاش بازگشت مهاجران افغانستان است.