جنرال مایکل کوریلا فرمانده قوای مرکزی امریکا یا سنتکام می گوید که اگر داعش به حملات بر اهداف امریکا و دیگر کشورهای غربی خارج از افغانستان، تمرکز کند در مدت شش ماه می تواند به این توانایی دست پیدا کند. این فرمانده امریکایی تاکید کرده که طالبان اراده قوی برای مبارزه با شاخه خراسان گروه […]

جنرال مایکل کوریلا فرمانده قوای مرکزی امریکا یا سنتکام می گوید که اگر داعش به حملات بر اهداف امریکا و دیگر کشورهای غربی خارج از افغانستان، تمرکز کند در مدت شش ماه می تواند به این توانایی دست پیدا کند.
این فرمانده امریکایی تاکید کرده که طالبان اراده قوی برای مبارزه با شاخه خراسان گروه داعش را دارند اما توانایی آنرا ندارند که در آینده مانع حملات تروریستی این گروه شوند.
او گفته که به دلیل همین تهدید، امریکا می خواهد که نظارت نظامی بازدارنده را از فاصله دور بر فضای افغانستان بیشتر کند.
فرمانده قوای مرکزی امریکا این را هم گفته که برای افزایش نظارت، وسایل جاسوسی هوایی را آزمایش می کنند که می توانند برای مدت طولانی در فضا بمانند.
این در حالیست که حکومت سرپرست تاکنون در پیوند به این تصمیم گیری امریکا چیزی نگفته اما پیش از این همواره تاکید کرده که امریکا با نقض حریم هوایی افغانستان خلاف توافقنامه دوحه عمل کرده و این را هم گفته که حکومت سرپرست به هیچ گروه اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.
مهمانان آخر خط
سیدنورالله راغی، دیپلمات پیشین
مولوی سیدحامد حسینی، آگاه سیاسی
ابوذر خپلواک زازی، استاد دانشگاه

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv