به ادامه واکنش‌ها به حمله افراد گروه داعش به زیارتگاه شاه چراغ در شیراز ایران، آیت‌الله خامنه ‌ای رهبر انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت وقوع این رویداد تروریستی تاکید کرد که عاملان این جنایت باید مجازات شوند. رهبر ایران از دستگاه‌های امنیت و قضایی این کشور خواست که به شکل فعال در جلوگیری […]

به ادامه واکنش‌ها به حمله افراد گروه داعش به زیارتگاه شاه چراغ در شیراز ایران، آیت‌الله خامنه ‌ای رهبر انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت وقوع این رویداد تروریستی تاکید کرد که عاملان این جنایت باید مجازات شوند. رهبر ایران از دستگاه‌های امنیت و قضایی این کشور خواست که به شکل فعال در جلوگیری از این گونه حمله‌ها تلاش کنند.

در همین‌حال، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به حمله تروریستی به زیارتگاه شاه‌چراغ اشاره کرده و امریکا را متهم کرد که در پشت به حرکت درآوردن گروه‌های تروریستی از جمله داعش است: ″موضوع اول کشتار هولناکی است که داعش در شهر شیراز در ایران مرتکب شد. به امام خامنه ای و مسوولان جمهوری اسلامی و ملت صبور ایران وخانواده های شهیدان تسلیت عرض می‌ کنیم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می ‌کنیم. این جنایت شنیع باید بیداری و بصیرت بیشتر را در سطح ملت ‌های منطقه به ویژه نزد ملت ایران ایجاد کند که در معرض توطیه خطرناک قرار دارد. دولت‌ های متوالی امریکا داعش و دیگر گروه های تکفیری را به حرکت درآورده است″.

زا سویی‌هم، سخن‌گوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا حمله تروریستی به زیارتگاه شاه‌چراغ در شیراز را محکوم کرد و گفته که این حمله نمونه دیگری از هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه توسط تروریست‌ها است.

پیش‌تر نیز روسیه، ترکیه، چین، روسیه، ونزویلا، آذربایجان، ارمنستان، سوریه، عمان و پاکستان حمله تروریستی در زیارتگاه شاه‌چراغ ایران را محکوم و با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی و همبستگی کردند.

این در حالی‌است که روز 〈چهارشنبه، ۴ عقرب〉  یک فرد مسلح داعش با ورود به زیارتگاه شاه‌چراغ در شیراز، زایران را به رگ‌بار بست که درپی این حمله، ۱۵ تن کشته شدند و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.