جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از اعمال تحریم‌های امریکا انتقاد کرده و آنرا ظالمانه خواند. سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در سخنرانی که داشت، با انتقاد از سیاست‌های امریکا در قبال کشورش گفت که واشنگتن با اعمال فشار می‌خواست اقتصاد ایران را نابو د کند؛ اما این برنامه با شکست روبه‌رو شده‌است. در این حال، […]

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از اعمال تحریم‌های امریکا انتقاد کرده و آنرا ظالمانه خواند.

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در سخنرانی که داشت، با انتقاد از سیاست‌های امریکا در قبال کشورش گفت که واشنگتن با اعمال فشار می‌خواست اقتصاد ایران را نابو د کند؛ اما این برنامه با شکست روبه‌رو شده‌است. در این حال، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به افریقای جنوبی سفر کرده می‌گوید که سازمان بریکس گام‌های اولیه را برای پیوستن ایرن به این سازمان برداشته و همه اعضای آن به‌عضویت ایران موافقت کرده‌اند.

در آستانه فرار رسیدن سی و چهارمین سالگرد رحلت سیدروح‌الله خمینیف رهبر ایران، سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران، اینجا در زیارتگاه خمینی حضور پیدا کرد و برای مردم این کشور به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنرانی، ظهور امام خمینی و انتقلاب اسلامی را در رقم خوردن نظم نوین جهانی و زوال قدرت‌های بزرگ بسیار حیاتی خواند. وی افزود که امریکا و شماری از کشورهای اروپایی از دیر زمانی سیاست استبدادگرایی و برتری‌جویی را دنبال می‌کردند که اکنون با ظهور قدرت‌های نوین خصوصا درآسیا این کشورها در برنامه‌های‌شان شکست خورده‌اند. رییسی بار دیگر از سیاست‌های امریکا در قبال کشورش انتفاد کرده و تحریم اعمال شده را ظالمانه خواند. وی افزود که واشنگتن با اعمال تحریم‌های می‌خواست اقتصاد ایران را نابود کند؛ اما دولت و ملت ایران این برنامه‌های امریکا را با شکست مواجه ساختند.

در این حال، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که کشورش برای بی‌اثر ساختن تحریم‌های امریکا با گسترش روابط اقتصادی این کشور، تلاش‌هایش را بیشتر کرده و با شرکت در اجلاس بریکس توانسته، اعضای این سازمان را برای پذیرش کشورش متقاعد کند. وی در مصاحبه‌ای گفت که همه اعضای سازمان بریکس با عضویت ایران موافقت نمودند و گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شده‌است.

این در حالی‌است که وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز از تکمیل شدن مراحل پیوستن کشورش به سازمان شانگهای خبرداد و گفت که به زودترین فرصت ایران عضودایمی سازمان شانگهای خواهد شد.