سیدابراهیم رییسی، رییس‌‌جمهور ایران بار دیگر از رویکرد امریکا در قبال کشورش به‌شدت انتقاد کرد. رییس‌جمهور ایران می‌گوید که سیاست‌‌های رییس‌‌جمهور کنونی امریکا تفاوتی با سیاست‌های دولت پیشین این کشور ندارد. وی هم‌چنان امریکا را متهم کرد که در مورد پرونده هسته‌ای، تعهد شکنی می‌کند. در همین‌حال، وزیر امور خارجه آلمان، در نشست امنیتی مونیخ […]

سیدابراهیم رییسی، رییس‌‌جمهور ایران بار دیگر از رویکرد امریکا در قبال کشورش به‌شدت انتقاد کرد.

رییس‌جمهور ایران می‌گوید که سیاست‌‌های رییس‌‌جمهور کنونی امریکا تفاوتی با سیاست‌های دولت پیشین این کشور ندارد. وی هم‌چنان امریکا را متهم کرد که در مورد پرونده هسته‌ای، تعهد شکنی می‌کند. در همین‌حال، وزیر امور خارجه آلمان، در نشست امنیتی مونیخ گفته است که باید از تشدید تنش هسته‌ای با ایران اجتناب شود. این در حالی‌است که امریکا اخیرا اعلام کرده که احیای برجام را از دستور کار خارج کرده‌است.

امریکا اخیرا اعلام کرد که بحث بر سر پرونده هسته‌ای ایران، موسوم به برجام از دستور کار این کشور خارج شده‌است و واشنگتن متمرکز به دفاع از اعتراضات در ایران و نظارت جدی بر روابط نظامی ایران و روسیه است. سید ابراهیم رییسی، رییس‌‌جمهور ایران در مصاحبه با یک رسانه چینی بار دیگر از امریکا انتقاد کرد که در قبال کشورش برخورد دوگانه دارد و سیاست‌های چند پهلوی این کشور سبب شده که مردمش بیش‌تر در کنار دولت قرار گیرند. رییس‌جمهور ایران هم‌چنان تاکید کرده‌است که سیاست‌‌های رییس‌‌جمهور کنونی امریکا تفاوتی با سیاست‌‌های دولت پیشین این کشور ندارد.

رییس‌جمهور ایران تاکید کرده‌است که کشورش به دنبال توافق خوب است و امریکا بارها در موضوع پرونده هسته‌ای ایران، تعهد شکنی کرده‌است.

در همین‌حال، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفته است که باید از تشدید تنش هسته‌ای با ایران اجتناب شود: ″باید از افزایش تنش با ایران بر سر موضوع هسته‌‌ای اجتناب کرد و این مساله تمرکز اقدامات دیپلماتیک ما است″.

این در حالی‌است که گفت‌وگوهای احیای برجام میان ایران و قدرت‌های غربی از سپتامبر سال گذشته میلادی وارد بن ‌بست شده‌است. وزارت خارجه امریکا اخیرا اعلام کرده است که واشنگتن احیای توافق هسته‌‌ای ایران موسوم به برجام را از دستور کار خارج کرده‌است.