ایران باردیگر بر تعامل سازنده این کشور با کشورهای غربی تاکید کرد. سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهورایران در سفری به اندونیزیا و دیدار با مقام‌های این کشور، بر اتحاد کشورهای اسلامی تاکید کرده و گفته است که، تنها راه جلوگیری از ظلم رژیم اسراییل علیه ملت فلسطین همکاری بین کشورهای اسلامی است. رییس‌جمهور ایران ازسیاست امریکا […]

ایران باردیگر بر تعامل سازنده این کشور با کشورهای غربی تاکید کرد.

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهورایران در سفری به اندونیزیا و دیدار با مقام‌های این کشور، بر اتحاد کشورهای اسلامی تاکید کرده و گفته است که، تنها راه جلوگیری از ظلم رژیم اسراییل علیه ملت فلسطین همکاری بین کشورهای اسلامی است. رییس‌جمهور ایران ازسیاست امریکا علیه کشورش و منطقه انتقاد کرده و افزوده است که اکنون باظهور قدرت‌های نوین سلطه جویی واشنگتن به پایان رسیده‌است.

سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران به دعوت رسمی همتای اندونیزیایی خود به جاکارتا سفر کرده تا مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور را عمیق‌تر و عمیق‌تر کند. در این حال، رییس‌جمهور ایران در سخنرانی که داشت، بار دیگر حملات اخیر رژیم اسراییل بر مردم فلسطین را نکوهش کرده و افزود که کشورهای اسلامی باید اتحاد و همکاری‌های خود را تقویت کنند تا جلو ظلم و تجاوزات رژیم اسرییل به فلسطین گرفته شود.

ابراهیم ریسی، بار دیگر از سیاست امریکا در قبال ایران و منطقه انقاد کرده و گفت که تهران به تهیدات این کشور تسلیم نخواهد شد. رییس‌جمهور ایران تاکید کرد که با ظهور قدرت‌های نوین در جهان، دوران سلطه جویی امریکا در جهان پایان رسیده رسیده‌است.

از سویی دیگر، امضای تواهمنامه‌ها بین ایران و اندونیزیا با واکنش ایالات متحده امریکا روبه‌رو شده‌است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور می‌گوید که واشنگتن تمامی اقدامات ایران را زیر نظر دارد و هراقدامی که باعث دور زدن تحریم‌ها باشد با واکنش واشنگتن روبرو خواهد شد: ″ما برای اقدام علیه ناقضان تحریم‌‌ها تردید نخواهیم کرد. پیش از این بارها چنین اقداماتی در دنیا انجام داده‌ایم و به طور منظم با کشورها تعامل کرده و آنها را از برداشتن گام‌هایی در قبال ایران که ناقض تحریم‌ ها باشند دور نگهداشته‌ایم.″

قابل ذکر است که رییس‌جمهور ایران و هیات همراهش در این سفر، یازده تفاهمنامه را به هدف افزایش روابط بین دو کشور در بخش‌های مختلف با مقام‌های اندونیزیا به امضا رسانیدند.