حسن روحانی رییس جمهوری ایران می گوید که″لحن دولت جدید امریکا″در خصوص برنامه هسته ای این کشور تغییر کرده است. به گفته آقای روحانی، امریکا اقدامات عملی هم انجام داده است اما در زمینه تحریم که مسئله اصلی است هنوز قدم جدی برنداشته است. رییس جمهوری ایران همچنان برداشته شدن تحریم ‌ها را مهم ‌ترین […]

حسن روحانی رییس جمهوری ایران می گوید که″لحن دولت جدید امریکا″در خصوص برنامه هسته ای این کشور تغییر کرده است. به گفته آقای روحانی، امریکا اقدامات عملی هم انجام داده است اما در زمینه تحریم که مسئله اصلی است هنوز قدم جدی برنداشته است.

رییس جمهوری ایران همچنان برداشته شدن تحریم ‌ها را مهم ‌ترین حق ایرانیان عنوان کرده است. در همین حال، رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با همتایی ایرانی خود، خواستار از سرگیری مذاکرات بر سر توافقنامه هسته ای شده است.

وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه با استقبال از گفتگو با ایران اعلام کرد درباره چگونگی این مذاکره پیش شرط ندارد.

در همین حال، امانوئل مکرون، رییس جمهورفرانسه در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی خود، خواهان اتخاذ مواضع فوری و شفاف از سوی تهران شده است تا امکان از سرگیری مذاکرات بر سر برجام، فراهم شود. بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، آقای مکرون در این تماس نگرانی عمیق خود را از تصمیم ایران برای نقض تعهداتش نسبت به برجام ابراز کرده و خواهان همکاری کامل این کشور با آژانس بین المللی انرژی هسته ای شده است.