آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی اخیر به گروهی از مردم در حرم شاه ‌چراغ در ایران را محکوم کرده‌است. دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است: این ‌گونه اقدامات که مکان‌ های مذهبی را هدف قرار می‌ دهند، فجیع هستند.در همین‌حال، ابراهیم رییسی، رییس‎‌جمهور ایران این حمله را محکوم کرده‌است.حمله به حرم شاه‌چراغ […]

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی اخیر به گروهی از مردم در حرم شاه ‌چراغ در ایران را محکوم کرده‌است.

دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است: این ‌گونه اقدامات که مکان‌ های مذهبی را هدف قرار می‌ دهند، فجیع هستند.در همین‌حال، ابراهیم رییسی، رییس‎‌جمهور ایران این حمله را محکوم کرده‌است.حمله به حرم شاه‌چراغ در استان شیراز ایران را گروه داعش به عهده گرفته است.

حمله‌ی روز 〈چهارشنبه، ۵ عقرب〉 به حرم شاه چراغ در شهر شیراز ایران ۱۵ کشته و ده‌ها زخمی به جای گذاشت. مسوولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته است. والی فارس سه روز در این ولایت عزای عمومی اعلام کرده‌است. عامل این حمله ساعت  پنج و چهل و پنج دقیقه عصر چهارشنبه وارد حرم شاه چراغ شده و سپس خادم‌ و زایران حاضر را به رگ‌بار بسته است. رسانه‌های ایران نخست گزارش داده بودند که نیروهای امنیتی دو تن را در رابطه با این تیراندازی و حمله مسلحانه بازداشت کرده‌‌اند؛ اما یک تن موفق به فرار شده‌است.

در همین‌حال، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران مدعی شده‌است که اعتراضات مردمی سراسری در پی کشته شدن مهسا امینی زمینه‌ ساز این اقدام مسلحانه در شاه‌ چراغ بوده است.

ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران نیز این حمله را محکوم کرده و بر اساس معلومات دفتر ریاست جمهوری از واکنشی منسجم خبر داده‌است.

انتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل متحد این حمله را به شدت محکوم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرده و وقوع چنین حملات بر اماکن مذهبی را تاثرآور خوانده‌است.

استفان دوجاریک، سخن‌گوی ملل متحد و راجا پرویز اشرف، رییس مجلس ملی پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده‌اند.

وزارت خارجه آذربایجان و ونزویلا نیز حمله تروریستی در شاه ‌چراغ را محکوم کرده‌اند.