وزارت امور خارجه ایران در واکنش به‌اعلام دولت عراق به میان‌جیگری در پرونده هسته‌ای این کشور، اعلام کرده‌است که سیاست این کشور در قبال برجام روشن است و ابراز امیدواری کرده که تمام طرف‌ها به‌ویژه امریکا حسن نیت خو را در عمل نشان بدهند و به مسیر مذاکره برگردند. سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران هم‌چنان […]

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به‌اعلام دولت عراق به میان‌جیگری در پرونده هسته‌ای این کشور، اعلام کرده‌است که سیاست این کشور در قبال برجام روشن است و ابراز امیدواری کرده که تمام طرف‌ها به‌ویژه امریکا حسن نیت خو را در عمل نشان بدهند و به مسیر مذاکره برگردند.

سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران هم‌چنان اظهارات اخیر وزیر فرانسه را فرافکنی و مردود خوانده و گفته که این اظهارات تاثیری در روند حل اختلاف نظرها و سوتفاهم‌ها میان ایران و طرف‌های اروپایی ندارد. این درحالی‌است که امریکا گفته بحث احیای توافق هسته‌ای ایران را از دستور کار خارج کرده‌است.

ناصر کنعانی سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی‌اش به مسایل مختلف پرداخته است. وی در این نشست به مساله پرونده‌ای هسته ایران و چگونگی رویکرد طرف‌ها به آن نیز تمرکز کرده‌است. سخن‌گوی وزارت خارجه ایران در این نشست هم‌چنان از اعلام دولت عراق مبنی بر میان‌جیگری در برجام استقبال کرده و گفته که کشورش از نقش دولت عراق و ظرفیت‌های این کشور در این رابطه استفاده خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم‌چنان رزمایش مشترک اسراییل و امریکا را تحریک‌آمیز خوانده و تاکید کرده اگر اقداماتی از سوی این دو کشور علیه ایران انجام شود، ایران با قاطعیت به این اقدام پاسخ خواهد داد.

وی هم‌چنان در خصوص سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌گوید که ایران متعهد به همکاری با آژانس در چهارچوب موافقت‌نامه جامع پادمان است.

وی در خصوص ارتباط ایران با کشورهای اروپایی تاکید کرد که مناسبات ایران با تمام حوزه‌های جغرافیایی از جمله اروپا، جزو اولویت‌‌های این کشور است، اما روابط همواره یک مسیر دو طرفه است. وی هم‌چنان از رویکرد کشورهای اروپایی، در طول ماه‌های اخیر در قبال ایران نیز انتقاد کرد.

این درحالی‌است که اخیرا پرایس سخن‌گوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن احیای توافق هسته‌‌ای ایران موسوم به برجام را از دستور کار خارج کرده و بر مقابله با همکاری نظامی بین ایران و روسیه تمرکز دارد.