وزارت خارجه ایران، امکان از سرگیری مذاکره میان تهران و واشنگتن در قالب گروه پنج به اضافه یک، را تحت شرایطی تایید کرده است. عباس موسوی، سخنگوی این وزارت گفته است که وزارت خارجه ایران تنها اجرا کننده ابلاغ های مقام های عالی نظام است. آقای موسوی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره […]

وزارت خارجه ایران، امکان از سرگیری مذاکره میان تهران و واشنگتن در قالب گروه پنج به اضافه یک، را تحت شرایطی تایید کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی این وزارت گفته است که وزارت خارجه ایران تنها اجرا کننده ابلاغ های مقام های عالی نظام است. آقای موسوی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره واکنش ها به گفتگوی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با مجله اشپیگل تاکید کرده است که دو صدایی در سیاست خارجی ایران وجود ندارد و موضع این وزارتخانه، موضع کل نظام است. سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرده است که اگر آمریکایی ها به شرایط پیش از دوهزار و هفده برگردند و خسارات ایران را جبران کنند، می توانند به میز مذاکره پنج به اضافه یک، به گفتگو بنشینند. پیش از این محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته است که دولت ترامپ درصورت اصلاح رفتار گذشته و لغو تحریم ها، می تواند به میز مذاکره برگردد.