آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مذاکره با ایران در مورد اورانیوم غنی شده تا بیش از ۸۳ درصد ادامه دارد. درهمین‌حال، وزیر خارجه آلمان گفته است که، ایران اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد را غنی‌‌سازی کرده‌است. از سویی دیگر مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌‌ای روسیه، سیاست ترامپ و بایدن در قبال تهران را محرک […]

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مذاکره با ایران در مورد اورانیوم غنی شده تا بیش از ۸۳ درصد ادامه دارد. درهمین‌حال، وزیر خارجه آلمان گفته است که، ایران اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد را غنی‌‌سازی کرده‌است.

از سویی دیگر مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌‌ای روسیه، سیاست ترامپ و بایدن در قبال تهران را محرک اصلی توسعه سریع برنامه هسته‌‌ای این کشور دانسته است. این درحالی‌است که، سخن‌گوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته که ایران در کار غنی‌سازی یورانیوم، نیاز به مخفی کاری ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده‌است که این نهاد در حال رایزنی با ایران در مورد منشأ ذرات اورانیوم غنی شده تا خلوص بیش از ۸۳ درصد بسیار نزدیک به درجه تسلیحات، در تاسیاست غنی‌سازی “فردو” است.

درهمین‌حال آنالنا بایربوک وزیر خارجه آلمان درنشست خبری با همتایی اسراییلی خود تاکید کرد که آلمان و رژیم اسراییلی نگران اتهامی هستند که بر اساس آن گفته می‌شود ایران اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد را غنی‌سازی کرده‌است: ″ما با نگرانی در مورد تشدید تنش‌های هسته‌ای از سوی ایران و گزارش‌های اخیر در مورد غنی‌سازی بسیار بالای اورانیوم متحد هستیم″.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم اسراییلی نیز در این نشست خبری به تکرار ادعاها درباره ایران، برنامه هسته‌‌ای و مذاکرات لغو تحریم پرداخت. وی در این نشست خبری مدعی شد که تنها راه توقف برنامه هسته‌‌ای ایران، فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی است: ″در باره ایران فقط دو گزینه مطرح است، تحریم یا اقدام جدی نظامی، من از وزیر خارجه آلمان درخواست کردم سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌‌های تروریستی قرار دهد″.

ازسوی دیگر بهروز کمالوندی سخن‌گوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه “پرس تی و” کشورش در کار غنی‌سازی یورانیوز نیاز به‌پنهان کاری ندارد: ″دیده شدن ذرات اتمی ۸۴ درصد در یک فرایند غنی‌سازی امری طبیعی است. یعنی ممکن است ما ۵ درصد تولید کنیم و ذرات ۱۱ درصد را ببینیم و یا ۲۰ درصد تولید کنیم اما ذره ۳۷ درصد ببینیم، در گذشته هم این موارد بوده است. وقتی ذره می‌گوئیم یعنی ذره اتمی که زیر میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود″.

این درحالی‌است که میخایل اولیانوف، مذاکره ‌کننده ارشد هسته‌‌ای روسیه گفته است که سیاست ترامپ و بایدن در قبال تهران، محرک اصلی توسعه سریع برنامه هسته‌ای ایران این کشور است.