شروط جدید دفتر زلنسکی برای مذاکرات صلح، گمانه‌‌زنی درباره زمان پایان جنگ اوکراین و پیوستن یونان به مجارستان در مخالفت با بسته جدید تحریم‌‌های ضد روسی از رویدادهای مهم پیرامون جنگ اوکراین هستند. در ادامه واکنش مقام‌های روسیه بر افزایش کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که میزان دخالت […]

شروط جدید دفتر زلنسکی برای مذاکرات صلح، گمانه‌‌زنی درباره زمان پایان جنگ اوکراین و پیوستن یونان به مجارستان در مخالفت با بسته جدید تحریم‌‌های ضد روسی از رویدادهای مهم پیرامون جنگ اوکراین هستند.

در ادامه واکنش مقام‌های روسیه بر افزایش کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که میزان دخالت کشورهای غربی در درگیری نظامی در اوکراین با گذشته هر روز در حال افزایش است. سخنگوی کرملین این اظهارات را در برنامه مستند “مسکو.کرملین.پوتین” در پاسخ به پرسشی در باره این که آخرین حد تشدید درگیری نظامی در اوکراین کجاست، مطرح کرده است:سخت است که بگوییم این حد کجاست، از نظر تیوری باید عقل به کشورهای غربی دیکته کند که ادامه این وضع به نفع آنها نیست، ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. بدیهی است که میزان دخالت مستقیم و غیرمستقیم غرب جمعی در درگیری نظامی در اوکراین هر روز بیشتر از قبل می شود. این دخالت می‌تواند درگیری را در طول زمان گسترش دهد، اما نمی‌‌تواند تغییر زیادی در وضعیت جبهه نبرد ایجاد کند″.

در همین‌حال، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک خود به‌مناسبت ″روز مرزبانان روسیه″ تاکید کرده‌است که نیروهای مرزبانی باید پوشش امنیتی مطمینی برای مرزهای خارجی کشور در مجاورت منطقه جنگی ایجاد کنند:یکی از وظیفه جداگانه و بسیار مهم این است که خطوط مرزی در مجاورت منطقه عملیات ویژه باید به طور قابل اطمینانی پوشش داده شود. در عین حال، لازم است از عبور سریع و امن خودروها و محموله‌های نظامی و غیرنظامی، از جمله ارسال مواد غذایی، کمک‌های بشردوستانه، مصالح ساختمانی که به مناطق جدید فدراسیون روسیه- دو جمهوری مردمی دونتسک و لوهانسک و مناطق ژاپروژیا و خرسون وارد می‌شوند، اطمینان حاصل شود″.

از سویی‌هم، آندری کلین، سفیر روسیه در بریتانیا در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی تاکید کرد که مدت زمان درگیری نظامی در اوکراین بستگی به این واقعیت دارد که کشورهای ناتو، از جمله بریتانیا، تا چه اندازه در جهت تشدید آن تلاش کنند:این مساله بستگی به تلاش برای تشدید درگیری نظامی دارد که از سوی کشورهای ناتو به ویژه انگلیس انجام می‌شود″.

این در حالی‌است که لیندسی گراهام، سناتور امریکایی، در دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رییس‌‌جمهوری اوکراین، بر افزایش کمک‌های نظامی به این کشور تاکید کرد.