رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه از مناطق زلزله‌زده در این کشور بازدید و تاکید کرده است که دولتش هیچ‌کسی را که در اثر زلزله آسیب دیده تنها نخواهد گذاشت و با همبستگی مردم و دولت، همه آوارها جستجو خواهد شد. رییس‌جمهور ترکیه همچنان می‌گوید که تیم‌های جستجو و نجات کسی را زیر آوار نخواهند گذاشت. […]

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه از مناطق زلزله‌زده در این کشور بازدید و تاکید کرده است که دولتش هیچ‌کسی را که در اثر زلزله آسیب دیده تنها نخواهد گذاشت و با همبستگی مردم و دولت، همه آوارها جستجو خواهد شد.

رییس‌جمهور ترکیه همچنان می‌گوید که تیم‌های جستجو و نجات کسی را زیر آوار نخواهند گذاشت.

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه روز 〈چهارشنبه، ۱۹ دلو〉 در بیانیه‌ای در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده درچندین ولایت این کشور تاکید کرده است که هیچ‌کس زیر آوار نخواهد ماند و تمام تیم‌های جستجو تلاش دارند تا افراد را از زیر آوارها بیرون کنند: ″تیم‌های جستجو و نجات کسی را زیر آوار نخواهند گذاشت. ۶۰ هزار پرسنل شامل داوطلبان و تیم‌های خارج از کشور در عملیات جستجو و نجات شرکت می‌کنند، زمان اتحاد، همبستگی است″.

در همین‌حال، ستاد مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه صبح روز 〈پنج‌شنبه، ۲۰ دلو〉 آخرین آمار جان باختگان زلزله هولناک این کشور را ۱۲ هزار و ۸۷۶ تن اعلام کرد: ″در حال‌حاضر ۲۱ هزار و ۲۰۰ پرسنل از جمله ژاندارمری و پولیس در ایالت هاتای مشغول به کار هستند که در حال انجام عملیات هستند. وظایفی که به آنها محول شده است.زمان اتحاد، همبستگی است و من نمی توانم کسانی را که به دنبال منافع تنگ نظرانه سیاسی کمپین‌های منفی انجام می‌دهند در این مقطع تحمل کنم″.

این در حالی‌است که سحرگاه روز دوشنبه هفته روان، زمین لرزه ای به بزرگی ۷٫۷ ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و ساعاتی بعد زمین لرزه دیگری به بزرگی ۷٫۶ ریشتر و صدها پس لرزه شدید رخ داد که تلفات جانی و مالی زیادی در هر دو کشور بر جای گذاشت.