ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه تحریم‌های یک‌جانبه کشورهای غربی علیه مسکو را اقدامی غیرقابل قبول خوانده‌است. رییس‌جمهور روسیه می‌گوید که کشورش آماده حل سیاسی- دیپلماتیک بحران اوکراین است  در همین‌حال، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید،تاکید کرده که واشنگتن آتش‌بس در اوکراین را در حال‌حاضر غیرقابل قبول می‌داند. این در حالی‌است که سفیر […]

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه تحریم‌های یک‌جانبه کشورهای غربی علیه مسکو را اقدامی غیرقابل قبول خوانده‌است.

رییس‌جمهور روسیه می‌گوید که کشورش آماده حل سیاسی- دیپلماتیک بحران اوکراین است  در همین‌حال، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید،تاکید کرده که واشنگتن آتش‌بس در اوکراین را در حال‌حاضر غیرقابل قبول می‌داند. این در حالی‌است که سفیر پولند در فرانسه گفته که اگر اوکراین در میدان نبرد شکست بخورد، ورشو مستقیما وارد درگیری نظامی با روسیه خواهد شد.

یان امریک روستشوفسکی سفیر پولند در فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایل‌سی‌آی، گفته که اگر اوکراین در میدان نبرد شکست بخورد، ورشو مستقیما وارد درگیری نظامی با روسیه خواهد شد. به گفته این دیپلمات، کی‌یف ظاهرا در حال دفاع از ارزش‌ها و فرهنگ غربی است، بنابراین پیروزی در این درگیری ضروری است: ″اگر اوکراین نتواند از استقلال خود دفاع کند، ما چاره‌ای نخواهیم داشت و مجبور خواهیم شد خود وارد درگیری با روسیه شویم″.

در این رابطه، لئونید اسلوتسکی، رییس کمیته‌ی امور بین‌‌الملل دومای دولتی روسیه، هشدار داد که ورود احتمالی پولند به درگیری در اوکراین به معنای آغاز جنگ جهانی سوم توسط ناتو خواهد بود: ″مشارکت مستقیم پولند در مناقشه اوکراین، چه با شکست کی‌یف و چه قبل از تسلیم شدن آن، به معنای آغاز جنگ جهانی سوم توسط ناتو خواهد بود. این حقیقتی است که در پایتخت‌های کشورهای عضو این ایتلاف نباید مورد سوء‌تفاهم قرار بگیرد″.

هم‌چنان جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با روزنامه آلمانی دای ویلت اعلام کرده‌است که لندن آماده کمک به ورشو برای تکمیل نیروی هوایی این کشور پس از انتقال جنگنده‌‌های میگ- ۲۹ به کی‌یف است.

در همین‌حال، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در مقاله‌ای اختصاصی برای یک روزنامه چینی، تاکید کرده که تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی علیه مسکو اقدامی غیرقابل قبول است: ″تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی که باید برداشته شوند، غیرقابل قبول هستند. هر گونه اقدامی که با هدف جلوگیری از توسعه روسیه و تجاوز به منافع ملی آن باشد، به شدت محکوم است و هیچ کس نمی‌تواند به چنین نتیجه‌‌ای دست‌یابد″.

رییس‌جمهوری روسیه در این مقاله تاکید کرده که طرف روسی آماده حل سیاسی- دیپلماتیک بحران اوکراین است  وی، از تمایل چین برای ایفای نقش سازنده در حل بحران اوکراین استقبال و تاکید کرده‌است.

این در حالی‌است که جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تاکید کرده که واشنگتن آتش‌بس در اوکراین را در حال‌حاضر غیرقابل قبول می‌داند: ″اگر این نشست به هر گونه درخواستی برای آتش‌بس در اوکراین منجر شود، این درخواست برای ما غیرقابل قبول خواهد بود، زیرا تنها دستاوردهای روسیه تا به امروز را تایید کرده و به آقای پوتین فرصت می‌دهد تا نیروهای تازه نفس را آماده کند و در زمان مناسب برای حمله جدید به اوکراین برنامه‌ریزی کند″.

با این همه، شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین گفته که سفر وی به روسیه با هدف تقویت دوستی، همکاری و صلح صورت می‌گیرد. شی هم‌چنان تاکید کرده که ایجاد سطح فعلی روابط چین و روسیه کار آسان نیست و این وضعیت نیازمند آن است که دوستی بین دو کشور با دقت حفظ شود.