پس از تنش‌های شدید درفلسطین، مقام‌های این کشور از تامین آتش‌بس میان گروه‌های مدافع فلسطینی و نظامیان رژیم اسراییل خبر می‌دهند. این آتش با میانجیگری مصر و قطر از شنبه شب به اجرا درآمده‌است. در این حال، شماری از گروه‌های مقاومت فلسطین ازاین آتش بس استقبال می‌نمایند؛ اما هشدار می‌دهند که در صورت تجاوز دوباره […]

پس از تنش‌های شدید درفلسطین، مقام‌های این کشور از تامین آتش‌بس میان گروه‌های مدافع فلسطینی و نظامیان رژیم اسراییل خبر می‌دهند.

این آتش با میانجیگری مصر و قطر از شنبه شب به اجرا درآمده‌است. در این حال، شماری از گروه‌های مقاومت فلسطین ازاین آتش بس استقبال می‌نمایند؛ اما هشدار می‌دهند که در صورت تجاوز دوباره رژیم اسراییل، پاسخ سخت خواهند داد.

پایان درگیری‌های خونین و آغاز آتش‌بس در چندین شهر فلسطین، مقام‌های فلسطینی از آغاز آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و نظامی رژیم اسراییل خبرمی‌دهند.

شماری از گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن استقبال از اجرایی شدن آتش‌بس، مقاومت مردم و گروه‌های مبارز را ستودند. زیاد نخاله، دبیرکل نهضت جهاد اسلامی، می‌گوید که دشمن در این چند روز شماری از مبارزان بزرگ فلسطینی را به هدف ساکت ساختن صدای مقاومت شهید ساخت؛ اما رژیم اسراییل هرگز به این هدف خود نخواهد رسید: ″رژیم اشغال‌گر اسراییل می ‌خواست ما را در خون ما غرق کند، ما را ساکت کند و با ذلت جان ما را بخرند، مردم ما هرگز شکست نخواهند خورد. ما به برافراشتن پرچم آزادی در بیت‌المقدس و مبارزه برای آزادی آن ادامه خواهیم داد.″

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس هم بر عزم این گروه برای دفاع همه جانه از خاک فلسطین تاکید کرده و افزود که گروه‌های مقاومت فلسطین خواسته‌های خود را بر رژیم اسراییل تحمیل کرد: ″مقاومت فلسطین از طریق زور بازوی خود یعنی اتاق عملیات مشترک، بر عهد خود با خون شهدای فلسطین باقیماند و معادلات مدنظر خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کرد. ما با جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی مبارزه خواهیم کرد.

در این حال، ایالات متحده امریکا ضمن استقبال از آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم اسراییل، از کشورهای قطر و مصر بخاطر تلاش‌های آنها برای دست‌یابی به این هدف قدردانی نمود:″ما از تامین آتش‌بس میان اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها که باوساطت مصر و قطر بدست آمد استقبال می‌نماییم، مقامات ایالات متحده از نزدیک با شرکای منطقه‌ای برای یافتن یک راه‌ حل برای پایان خصومت‌ها و جلوگیری از تلفات بیشتر، همکاری کردند.

قابل ذکر است که توافق آتش‌بس میان رژیم اسراییل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با وساطت مصر و قطر از شنبه شب اجرایی شد و به تبادل آتش بین دو طرف که به مدت پنج روز ادامه داشت و به شهادت ۳۳ فلسطینی و زخمی شدن ۱۹۰ نفر منجر شد، پایان داد.