استولتنبرگ دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این پیمان خواست که هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند. وی تاکید کرده‌‎است که در روابط ناتو و روسیه راه بازگشتی به گذشته وجود ندارد. وی در عین‌حال، ابراز اطمینان کرد که ادامه حمایت از اوکراین در راستای تامین منافع امنیتی ناتو است. در همین‌حال، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه […]

استولتنبرگ دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این پیمان خواست که هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

وی تاکید کرده‌‎است که در روابط ناتو و روسیه راه بازگشتی به گذشته وجود ندارد. وی در عین‌حال، ابراز اطمینان کرد که ادامه حمایت از اوکراین در راستای تامین منافع امنیتی ناتو است. در همین‌حال، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از سرویس امنیت فدرال روسیه خواسته است تا اقدامات خود را در برابر تهدیدات اوکراین و غرب افزایش دهد. از سویی هم، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین می‌گوید که بزرگ‌ترین چالش اوکراین دفاع از شهر باخموت است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید می‌کند که در روابط ناتو و روسیه راه بازگشتی به‌گذشته وجود ندارد. وی این مطلب را روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به فنلاند بیان کرد. دبیرکل ناتو هم‌چنان افزود که کشورهای عضو این ایتلاف باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند، زیرا به گفته وی، این امر برای امنیت در دنیای بسیار خطرناک کنونی ضروری است. وی در عین‌حال، ابراز اطمینان کرد که ادامه حمایت از اوکراین در راستای تامین منافع امنیتی ناتو است: ″ما باید بدانیم که پایان درگیری نظامی در اوکراین به روابط عادی با روسیه منجر نخواهد شد″.

درهمین‌حال، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در سخنرانی در جمع از کارمندان سرویس امنیت فدرال روسیه از آنانا خواسته است تا اقدامات خود را در برابر تهدیدات اوکراین و غرب افزایش دهد: ″این سرویس مخفی باید از نفوذ گروه‌های خرابکار از اوکراین به روسیه جلوگیری کند. حفاظت از زیرساخت های مهم نیز باید بهبود یابد و از تمامی تلاش‌های سرویس‌های امنیتی غربی برای احیای هسته‌های تروریستی در خاک روسیه جلوگیری شود″.

ازسویی‌هم، ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین می‌گوید که بزرگ‌‌ترین چالش اوکراین دفاع از شهر باخموت است: ″هنوز سخت‌ترین و درعین‌حال حیاتی‌ترین وضعیت در شهر باخموت و نبردهایی که برای دفاع از این شهر ضروری است، تجربه می‌‌کنیم. بر اساس آمار و اخباری که از فرماندهان در خط مقدم نبرد دریافت می‌کنم، روسیه متحمل خسارات سنگینی در اطراف این شهر شده است″.

هم‌چنان کالین کال معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرده که روسیه کماکان به جنگ اوکراین ادامه خواهد داد. وی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا با بیان این‌که ارتش روسیه در نتیجه جنگ اوکراین متلاشی خواهد شد، گفت که مسکو هنوز به‌هیچ یک از اهداف خود در کی‌یف دست نیافته است: ″هنگامی که نیروهای ارتش روسیه ماه فبروری سال گذشته به اوکراین لشکر کشی کردند، اوضاع اوکراین به نظر وخیم و ناامید کننده بود؛ اما اکنون با گذشت یکسال از جنگ مشخص شده است که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه بازنده این جنگ بوده است″.

این در حالی‌است که کرملین از امضای قانون تعلیق مشارکت روسیه در پیمان استارت نو توسط رییس‌جمهور روسیه خبر داده‌است. بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، رییس‌جمهور این کشور قانون تعلیق عضویت روسیه در این پیمان را امضا و به صورت قانونی عضویت خود در این پیمان را تعلیق کرده‌است.