سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ″حماس″ قصد کابینه نتانیاهو برای برگزاری نشست هفتگی خود در تونل‌های دیوار «البراق» را اقدامی تنش‌آفرین و در راستای یهودی سازی قدس توصیف کرد. وی برگزاری جلسه هفتگی کابینه رژیم اسراییل در این منطقه را اقدامی تنش‌آفرین و خطرناک در راستای جنگ مذهبی صهیونیست‌ها علیه قدس است. در همین‌حال، وزارت […]

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ″حماس″ قصد کابینه نتانیاهو برای برگزاری نشست هفتگی خود در تونل‌های دیوار «البراق» را اقدامی تنش‌آفرین و در راستای یهودی سازی قدس توصیف کرد.

وی برگزاری جلسه هفتگی کابینه رژیم اسراییل در این منطقه را اقدامی تنش‌آفرین و خطرناک در راستای جنگ مذهبی صهیونیست‌ها علیه قدس است. در همین‌حال، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌‌ای، برنامه جدید رژیم اسراییل برای ساخت صدها شهرک برای صهیونیست‌ها را در شهر قدس محکوم کرد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ″حماس″ قصد کابینه نتانیاهو برای برگزاری نشست هفتگی خود در تونل‌های دیوار «البراق» را اقدامی تنش‌آفرین و در راستای یهودی سازی قدس توصیف کرد. حازم قاسم گفت که برگزاری جلسه هفتگی کابینه رژیم اسراییل در داخل تونل‌های دیوار «البراق» در قدس اشغالی، اقدامی تنش‌آفرین و خطرناک در راستای جنگ مذهبی صهیونیست‌ها علیه قدس است:این گام‌های یهودی سازی که کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد آن‌ها را در نشست امروز خود تصویب کند، تلاشی برای جعل و تحریف هویت شهر قدس است و این اقدام تجاوزی آشکار علیه ملت فلسطین و امت اسلامی به شمار می‌رود″.

سخنگوی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین به مبارزات قانونی خود برای دفاع از هویت فلسطینی، عربی و اسلامی قدس ادامه خواهد داد.

در همین‌حال، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در بیانیه‌‌ای، برنامه جدید رژیم اسراییل برای ساخت صدها شهرک برای صهیونیست‌ها را در شهر قدس محکوم کرد.

بخشی از بیانیه: ″رونمایی از برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها شهرک در قدس در چارچوب طرح موسوم به دوهزار، گامی در راستای یهودی سازی قدس و جدا کردن آن از مناطق فلسطینی نشین و الحاق آن به سرزمین های اشغالی است″.

این در حالی‌است که منابع اسراییلی پیش از این اعلام کرده بودند که جلسه این هفته کابینه رژیم صهیونیستی قرار است در تونل های زیر دیوار البراق برگزار شود. کابینه رژیم صهیونیستی صبح یک‌شنبه نیز با طرح ساخت شهرک های صهیونیست نشین در قدس اشغالی موافقت کرد. رسانه های صهیونیستی با تایید این خبر اعلام کردند که این طرح، ساخت ۱۷۰۰ شهرک جدید را در قدس شامل می‌شود.