ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کره جنوبی درخواست کمک نظامی مستقیم به اوکراین را کرده‌است. دبیرکل ناتو تاکید کرده است که نیاز فوری به‌مهمات بیشتر در این کشور وجود دارد. در همین‌حال، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرده است که پس از ارایه درخواست رسمی کی‌یف، فرانسه ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را بررسی خواهد کرد، هرچند […]

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کره جنوبی درخواست کمک نظامی مستقیم به اوکراین را کرده‌است.

دبیرکل ناتو تاکید کرده است که نیاز فوری به‌مهمات بیشتر در این کشور وجود دارد. در همین‌حال، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرده است که پس از ارایه درخواست رسمی کی‌یف، فرانسه ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را بررسی خواهد کرد، هرچند این تسلیحات نباید علیه خاک روسیه به کار گرفته شود. از سویی‌هم، سخن‌گوی وزارت امور خارجه چین امریکا عامل بحران اوکراین می‌داند و می‌گوید که این کشور بزرگ‌ترین عامل دامن‌زدن به بحران دراوکراین است.

در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی از بهر ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کره جنوبی درخواست کمک نظامی مستقیم به اوکراین را کرده است. دبیرکل ناتو تاکید کرده است که نیاز فوری به‌مهمات بیش‌تر در این کشور وجود دارد: ″اگر ما به آزادی و به دموکراسی اعتقاد داریم، اگر نمی‌خواهیم استبداد و زورگویی پیروز شود، آن‌‌ها به سلاح نیاز دارند. کره جنوبی باید در ممنوعیت ارسال تسلیحات به مناطق درگیری تجدید نظر کند. آلمان و ناروی نیز پس از آغاز جنگ، سیاست دیرینه خود مبنی بر عدم ارایه سلاح به‌مناطق درگیری را تغییر دادند″.

در همین‌حال، امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرده‌است که پس از ارایه درخواست رسمی کی‌یف، فرانسه ارسال تسلیحات بیش‌تر به اوکراین را بررسی خواهد کرد، هرچند این تسلیحات نباید علیه خاک روسیه بکار گرفته شود: ″ما در حال‌حاضر درخواستی از اوکراین در زمینه تسلیحاتی نداشته‌ایم، اما هر بار که درخواستی مطرح ‌شود، آنرا بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا عملی است و آیا می‌‌توانیم آنرا انجام دهیم یا خیر. تجهیزات نظامی که ما به اوکراین عرضه می‌کنیم نباید خاک روسیه را لمس کند، بلکه فقط می‌بایست به محافظت و تقویت مقاومت نیروهای اوکراینی در خاک و محدوده اوکراین کمک کند″.

فرانسه پیش‌تر نیز بخشی از نیروهای اوکراینی را آموزش نظامی داده بود و وزیر دفاع فرانسه در گفت‌وگو با یک روزنامه اعلام کرده بود که این کشور آموزش دو هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین فرانسه را انجام می‌دهد.

از سویی‌هم، چین امریکا را مسوول جنگ در اوکراین می‌داند. مائو نینگ، سخن‌گوی وزارت امور خارجه چین در پکن می‌گوید که عامل اصلی دامن‌زدن به‌بحران اوکراین امریکا است: ″ایالات متحده با تامین تسلیحات سنگین و تهاجمی به اوکراین، تنها درگیری را طولانی و تشدید کرد. جنگ روسیه علیه اوکراین همسایه اکنون بیش از یازده ماه به طول انجامیده است. جمهوری خلق چین هرگز اقدامات روسیه را محکوم نکرده است″.

این در حالی‌است که مقام‌های روسیه می‌گویند که ارسال تسلیحات نظامی مدرن به اوکراین خطر درگیری ناتو با روسیه را بیش‌تر می‌کند.