درپی تشدید حملات روسیه بر شهرهای اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرده است که نیروهای مسلح اوکراین با مشکلات زیادی در جبهه‌های نبرد در دونباس روبرو هستند. او تاکید کرده‌است که وضعیت در منطقه دونتسک بسیار دشوار و جنگ بسیار شدید است: ″ما شاهد افزایش فشار در خطوط مختلف مقدماتی و همچنین فشار در […]

درپی تشدید حملات روسیه بر شهرهای اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرده است که نیروهای مسلح اوکراین با مشکلات زیادی در جبهه‌های نبرد در دونباس روبرو هستند.

او تاکید کرده‌است که وضعیت در منطقه دونتسک بسیار دشوار و جنگ بسیار شدید است: ″ما شاهد افزایش فشار در خطوط مختلف مقدماتی و همچنین فشار در زمینه اطلاعاتی علیه نیروهای اوکراینی هستیم. در منطقه دونتسک وضعیت بسیار سخت و درگیری‌ها شدید شده است، اگرچه ما باید در مقابل ایستادگی کنیم″.

زلنسکی می‌گوید که کی‌یف قصد دارد خواستار افزایش حمایت نظامی از سوی شرکای غرب شود و اقداماتی را برای دست‌یابی به تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی بیش‌تر انجام خواهد داد: ″ما در حال آماده سازی تصمیمات و مذاکراتی هستیم که باید نیروهای نظامی ما را تقویت کند و به اوکراین حمایت بین المللی و تسلیحات بیشتری بدهد، برای این منظور هر دو شکل کار ، چه علنی و غیرعلنی برنامه‌ریزی شده است″.

وی هم‎‌چنان  در یک پیامی ویدیویی اعلام کرد که تصمیم شورای ملی امنیت و دفاع این کشور درباره تحریم صنعت هسته‌‌ای روسیه اجرایی شده است. این تحریم‌‌ها ۲۰۰ نهاد روس از جمله شرکت هسته‌‌ای روس‌‌اتم را در برمی‌‌گیرد. روس ‌اتم نیروگاه برق هسته‌ای زاپوروژیا در اوکراین را اداره می‌کند. این تحریم‌ها تا ۵۰ سال ادامه خواهند داشت .این آخرین تصمیم در این باره نخواهد بود: ″این دولت تروریست از صنعت هسته‌‌ای به‌عنوان یکی از عناصر تهاجم خارجی خود استفاده می ‌کند تا از این طریق بر سایر دولت‌‌ها فشار آورده و حاکمیت کشورهای دیگر را تهدید کند. این موارد کافی است تا صنعت هسته ‌ای روسیه مورد تحریم‌‌های جهانی قرار بگیرد. ما در این زمینه باب شرکایمان همکاری می‌کنیم″.

در حالی رییس‌جمهور اوکراین بر اقدامات غرب مبنی بر ارسال تسلیحات دور برد به این کشور تاکید می‌کند که، روسیه پیش از این بارها اعلام کرده‌است که ارسال تسلیحات کشورهای غربی به کی‌یف جنگ را تشدید می‌کند و سبب ویرانی بیش‌تر اوکراین خواهد شد.