صبح روز 〈یک‌شنبه، ۵ سرطان〉 انفجارهای متعدد کییف مرکز اوکراین را لرزاند و موجب خسارت گسترده و آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی شد. دیده می‌شود که این اولین حمله نظامیان روسیه به کییف، از اوایل ماه جون تاکنون است. با آن‌که روسیه از حملاتش بر اوکراین دست بردار نشده؛ اما در تازه‌ترین مورد ولادیمیر زلنسکی، […]

صبح روز 〈یک‌شنبه، ۵ سرطان〉 انفجارهای متعدد کییف مرکز اوکراین را لرزاند و موجب خسارت گسترده و آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی شد.

دیده می‌شود که این اولین حمله نظامیان روسیه به کییف، از اوایل ماه جون تاکنون است. با آن‌که روسیه از حملاتش بر اوکراین دست بردار نشده؛ اما در تازه‌ترین مورد ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکرین از تلاش‌های کییف برای باز پس گرفتن تمام شهرهای اشغال شده اوکراین از روسیه خبرداده است: ″اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته مورد اصابت ۴۵ موشک روسی قرار گرفته، اکنون کشور از نظر اخلاقی و عاطفی در مرحله سختی از جنگ قرار دارد. اما تلاش برای باز پس گرفتن شهر های اشغال شده از جمله سیورودونتسک، دونتسک و لوهانسک از دست اشغال‌گران جریان دارد″.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتایش از بلاروس در سن ‌پترزبورگ اعلام کرد که امریکا دوصد کلاهک هسته‌‌ای تاکتیکی خود را در خاک کشورهای اروپایی عضو ناتو مستقر کرده است: ″آمریکایی‌ها ۲۰۰ سلاح هسته‌ای تاکتیکی در شش کشور اروپایی عضو پیمان آتلانتیک شمالی ذخیره کرده و ۲۵۷ فروند هواپیما برای استفاده احتمالی از آن‌ها در شرق اروپا مستقر هستند″.

در این دیدار رییس‌‌جمهوری بلاروس نیز در واکنش به پروازهای آموزشی هواپیماهای ناتو را که قادر به حمل سلاح هسته‌ای در نزدیکی مرزهای این کشور هستند، از روسیه خواسته است که به جمهوری بلاروس کمک کند تا بتواند پاسخ متقارنی به تهدیدات بالقوه از جانب کشورهای غربی ارایه کند.