وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا، از امریکا و متحدانش خواسته است که باید مراقب نشانه استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین باشند. معاون وزیر خارجه امریکا هم‌چنان می‌گوید که پوتین ممکن است از سلاح اتومی برای تشدید مدیریت‌شده جنگ استفاده کند. معاون وزیر خارجه امریکا گفته است: ″همه ما مراقبیم و نگران […]

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا، از امریکا و متحدانش خواسته است که باید مراقب نشانه استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین باشند.

معاون وزیر خارجه امریکا هم‌چنان می‌گوید که پوتین ممکن است از سلاح اتومی برای تشدید مدیریت‌شده جنگ استفاده کند.

معاون وزیر خارجه امریکا گفته است: ″همه ما مراقبیم و نگران این بوده‌ایم که ولادیمیر پوتین از سلاح هسته‌‌ای تاکتیکی غیراستراتژیک، برای تشدید مدیریت‌شده جنگ استفاده کند. بسیار مهم است که مراقب این موضوع باشیم. اعلام پوتین در ۲۵ مارچ مبنی بر این‌که روسیه در حال آماده‌شدن برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در خاک بلاروس است نشان می‌دهد که او در پی استفاده از این تهدید به شیوه مدیریت‌شده‌است.″

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، نیز گفته‌‌های وندی شرمن را تایید کرد و گفت که طرح پوتین برای استقرار تسلیحات هسته‌‌ای تاکتیکی در بلاروس بخشی از لفاظی‌های خطرناک و غیرمسوولانه هسته‌ای روسیه در چند سال اخیر است که با وحشی‌گری اوکراین به اوج خود رسیده‌است.

دبیرکل ناتو می گوید:″سازمان ملل متحد به دقت آن‌چه را که روسیه انجام می‌دهند، زیر نظر دارد. طرح پوتین برای استقرار تسلیحات هسته‌‌ای تاکتیکی در بلاروس بخشی از لفاظی‌های خطرناک و غیرمسوولانه هسته‌‌ای روسیه در چند سال اخیر است″.

درهمین حال، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه “سی‌ان‌ان” اعلام کرد که هفته‌‌ها و ماه‌‌های آینده برای اوکراین بسیار حیاتی و بحرانی خواهد بود، برای همین ایالات متحده آمریکا تلاش خواهد کرد تا تمامی امکانات لازم را برای کی‌یف فراهم کند.

کربی می‌گوید: ″ما می‌دانیم که هفته‌ها و ماه‌های آینده برای اوکراین تا چه اندازه بحرانی خواهد بود. ما می‌خواهیم مطمین شویم که همه چیز مورد نیاز آنها را تامین می‌کنیم. و در این راستا ارایه حمایت نظامی از اوکراین در مقیاس کامل ادامه خواهد داشت″.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین تا حال استفاده از هرگونه سلاح هسته‌ای در اوکراین را رد کرده است. روسیه اما در ماه مارچ اعلام کرد که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس، مستقر می‌کند.