حمله نظامیان رژیم اسراییل بر نمازگزاران در مسجدالاقصی با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر ایران این حمله را محکوم کرده و می‌گوید که رژیم اسراییل به فروپاشی نزدیک شده‌است. در همین‌حال، سازمان ملل متحد، امریکا و کمیسیون اوروپا نیز این حمله را نکوهش کردند.از سویی‌هم، رییس‌جمهور ترکیه می‌گوید که ترکیه نمی‌تواند در برابر […]

حمله نظامیان رژیم اسراییل بر نمازگزاران در مسجدالاقصی با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است.

آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر ایران این حمله را محکوم کرده و می‌گوید که رژیم اسراییل به فروپاشی نزدیک شده‌است. در همین‌حال، سازمان ملل متحد، امریکا و کمیسیون اوروپا نیز این حمله را نکوهش کردند.از سویی‌هم، رییس‌جمهور ترکیه می‌گوید که ترکیه نمی‌تواند در برابر این‌گونه حملات سکوت کند. اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه‌‌ای حمله به‌نمازگزاران فلسطینی را به‌شدت محکوم کرد.

حمله نظامیان رژیم اسراییل بر نمازگزاران در مسجدالاقصی با موج گسترده از واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران این حمله را محکوم کرده و می‌گوید که رژیم اسراییل به فروپاشی نزدیک شده‌است.

درهمین‌حال، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افطار در مرکز فرهنگی دانشگاه غازی در انقره می‌گوید که ترکیه نمی‌تواند در برابر این‌گونه حملات سکوت کند: اقدامات شنیع علیه قبله اول مسلمانان را محکوم کرده و خواستار توقف هر چه سریعتر این حملات هستیم. ترکیه نمی‌تواند در برابر حمله به مسجدالاقصی سکوت اختیار کند. دست درازی به مسجدالاقصی و پایمال کردن حرمت حرم شریف خط قرمز ما است″.

اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه‌‌ای پس از نشست اضطراری درباره یورش نظامیان رژیم اسراییل بر مسجدالاقصی، حمله به نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد: ″جنایات اشغال‌گران علیه نمازگزاران بی‌دفاع در مسجد‌الاقصی را به شدت محکوم می‌کنیم. هرگونه تجاوز و حمله رژیم اشغال‌گر صهیونیستی به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی را به شدت محکوم می‌کنیم″.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که دبیرکل این سازمان از دیدن تصاویر منتشر شده ضرب و شتم فلسطین‌یان توسط نیروهای رژیم اسراییل وحشت‌زده و شوکه شده است: ″اماکن مذهبی باید محلی برای عبادت باشند و در این زمان اعیاد مذهبی، باید میان مسلمانان و یهودیان صلح برقرار باشد″.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امریکا حمله نیروهای رژیم اسراییل را جنایت خواند: ″ما به شدت نگران تداوم خشونت‌ها هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم از تشدید بیشتر تنشها خودداری کنند″.

با این هم، پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اروپا، خواستار حفظ وضعیت قانونی موجود در اماکن مقدس شده‌است: ″اتحادیه اروپا از نزدیک روند حوادث در رژیم اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را دنبال می‌کند″.

این درحالی‌است که هزاران فلسطینی در نوار غزه در واکنش به‌حمله نیروهای رژیم اسراییل بر نمازگذاران در مسجد‌الاقصی راهپیمایی کردند. بربنیاد گزارش‌ها، در نتیجه این حمله دست‌کم ۵۰ فلسطینی زخم برداشته اند و بیش از ۳۵۰ تن دیگر از سوی نیروهای این رژیم بازداشت شده‌‌اند.