دیمیتری کوله ‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، بار دیگر از روسیه انتقاد کرد که نمی‌خواهد برای حل صلح‌آمیز جنگ اوکراین مذاکره کند. وزیر امور خارجه اوکراین هم‌چنان تاکید کرد که کشورش روی تامین هواپیماهای جنگنده به‌کی‌یف در آینده نزدیک حساب نمی‌کند. در همین‌حال، سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه سخنان وزیر امور خارجه اوکراین درباره عدم تمایل […]

دیمیتری کوله ‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، بار دیگر از روسیه انتقاد کرد که نمی‌خواهد برای حل صلح‌آمیز جنگ اوکراین مذاکره کند.

وزیر امور خارجه اوکراین هم‌چنان تاکید کرد که کشورش روی تامین هواپیماهای جنگنده به‌کی‌یف در آینده نزدیک حساب نمی‌کند. در همین‌حال، سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه سخنان وزیر امور خارجه اوکراین درباره عدم تمایل روسیه به مذاکره را دروغ خوانده‌است.

دیمیتری کوله‌ با، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد، بار دیگر از روسیه انتقاد کرد که به حل سیاسی جنگ علاقه ندارد. وی هم‌چنان از برگزاری اعتراض در برلین آلمان در مخالفت با تامین سلاح برای نیروهای مسلح اوکراین انتقاد کرده است: ″به شما اطمینان می ‌دهم که هر اوکراینی، حتی یک سرباز مستقر در سنگر، صلح را بیشتر از صلح‌ آمیزترین معترضان در دروازه براندنبورگ می‌خواهد. تظاهرکنندگان باید صادق باشند و شعارهایی خود را اصلاح کنند. به جای درخواست برای توقف عرضه تسلیحات، باید از روسیه خواسته شود تا درگیری نظامی را متوقف کند″.

وزیر امور خارجه اوکراین هم‌چنان تاکید می‌کند که کشورش روی تامین جنگنده در آینده نزدیک حساب نمی‌‌کند. به‌گفته وی بعید است مقام‌های کشورهای غربی در آینده نزدیک هواپیماهای جنگنده را به‌کی‌یف تحویل دهند: ″من انتظار ندارم که جنگنده‌ها به این زودی تحویل داده شوند، زیرا این کار از نظر لجستیکی و فنی بسیار دشوار است. بنابراین، ما باید توجه خود را به این واقعیت جلب کنیم که آموزش خلبانان اوکراینی باید از هم اکنون آغاز شود″.

در همین‌حال، ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که سخنان دیمیتری کوله ‌با، وزیر امور خارجه اوکراین که مدعی شده روسیه نمی‌خواهد برای حل صلح‌آمیز جنگ مذاکره کند، دروغی بسیار بزرگی است: ″این یک دروغ بزرگ است، بخصوص با توجه به این واقعیت که مقام‌های کی‌یف خود در سطح قانونگذاری همین مذاکرات با روسیه را ممنوع کردند″.

این در حالی‌است که در اواخر ماه فبروری، تجمع بزرگی در مخالفت با ادامه تامین تسلیحاتی کی‌یف در برلین برگزار شد که توسط نویسندگان طومار سازماندهی شده بود. به گفته سازمان دهندگان، بیش از ۲۵ هزار تن در این تظاهرات شرکت کردند.