سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته است که روسیه تولید تسلیحات با دقت بالا را به‌میزان قابل توجهی افزایش داده‌است. شویگو در نشستی با رییسان ارتش در مقر گروه مشترک نیروها در مسکو، گفته است که در حال بررسی اجرای دستور دفاع دولتی توسط صنایع دفاعی است. درهمین‌حال، وزیر اقتصاد و معاون نخست‌وزیر آلمان در […]

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته است که روسیه تولید تسلیحات با دقت بالا را به‌میزان قابل توجهی افزایش داده‌است.

شویگو در نشستی با رییسان ارتش در مقر گروه مشترک نیروها در مسکو، گفته است که در حال بررسی اجرای دستور دفاع دولتی توسط صنایع دفاعی است. درهمین‌حال، وزیر اقتصاد و معاون نخست‌وزیر آلمان در سفری از پیش اعلام نشده، برای انجام گفت‌وگوها در زمینه بازسازی اوکراین وارد کی‌یف شد. از سویی دیگر، بوریس گریزلوف، سفیر روسیه در مینسک در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرده‌است که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسی در خاک بلاروس به‌مرزهای غربی این کشور منتقل خواهند شد تا امکان تضمین امنیت کشور متحد روسیه و بلاروس را افزایش دهد.

کشته شدن خبرنگار جنگی روس در انفجار کافه‌‌ای در سن پترزبورگ، افزایش تلفات این انفجار به ۳۰ نفر، هشدار درباره عواقب دخالت امریکا در اوکراین، محل استقرار تسلیحات هسته‌‌ای در خاک بلاروس و تماس تلفنی بلینکن و لاوروف، از مهم‌ترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین هستند.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشستی با رییسان ارتش در مقر گروه مشترک نیروها در مسکو گفته است که در حال بررسی اجرای دستور دفاع دولتی توسط صنایع دفاعی است. شویگو ضمن استماع گزارش‌های مربوط به تامین مهمات ارتش روسیه در اوکراین، خاطرنشان کرد که این موضوع تحت کنترل دایمی این وزارت است: ″همه اینها امکان انجام وظایف تعیین شده از سوی فرمانده، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور را مطابق با برنامه انجام عملیات نظامی ویژه فراهم می‌کند″.

از سوی دیگر رابرت هابک وزیر اقتصاد و معاون نخست‌وزیر آلمان هدف گفت‌وگوها در سفرش ب کییف را امید دادن به اوکراین درباره بازسازی این کشور پس از جنگ اعلام کرده‌است. هابک و هیات کاری همراه او، در این سفر بر بخش انرژی و همکاری‌‌ها در خصوص نوسازی زیرساخت‌‌های انرژی اوکراین تمرکز خواهند داشت: ″تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص یا انجام شده و یا قرار است به زودی صورت گیرد.″

با این همه، بوریس گریزلوف، سفیر روسیه در مینسک در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که تسلیحات هسته ‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس به مرزهای غربی این کشور منتقل خواهند شد تا امکان تضمین امنیت کشور متحد روسیه-بلاروس را افزایش دهد.: ″اگر روسیه درباره استقرار سلاح‌های هسته‌‌ای امریکا در کشورهای اروپایی صحبت می‌کند، خود باید اقداماتی را انجام دهد که امنیت کشور متحد را افزایش دهد. به همین دلیل تسلیحات هسته‌‌ای روسی به‌مرزهای غربی کشور متحد منتقل خواهد شد تا امکان تضمین امنیت ما را افزایش خواهد داد. این کار با وجود ایجاد سر و صدای بی‌اساس در اروپا و ایالات متحده انجام خواهد شد″.

هم‌چنان پریگوژین رییس شرکت نظامی «واگنر» از کنترل بر باخموت در اوکراین خبر داد و گفته است که پرچم روسیه بر فراز ساختمان اداری این شهر برافراشته شده‌است. این درحالی‌است که ستاد مشترک ارتش اوکراین  گفته است که هنوز کنترل باخموت را در دست دارد و بسیاری از حملات دشمن را دفع کرده است.