گروه‌های مدافع فلسطین تلاش رژیم اسراییل برای ترورشخصیت‌های مشهورمقاومت را ناکام خواند. گروه حماس می‌گوید که حمله هوایی اخیر بر غزه، اتحاد بین گروه‌های مقاومت فلسطین را افزایش داده‌است. این گروه بار دیگر بر دفاع کامل از خاک فلسطین تاکید کردند. در این حال، وزیر فرهنگ ایران مقاومت مردم فلسطین در برابر نظامیان اسراییل را […]

گروه‌های مدافع فلسطین تلاش رژیم اسراییل برای ترورشخصیت‌های مشهورمقاومت را ناکام خواند. گروه حماس می‌گوید که حمله هوایی اخیر بر غزه، اتحاد بین گروه‌های مقاومت فلسطین را افزایش داده‌است.

این گروه بار دیگر بر دفاع کامل از خاک فلسطین تاکید کردند. در این حال، وزیر فرهنگ ایران مقاومت مردم فلسطین در برابر نظامیان اسراییل را ستود و درخواست اعلام آتش از سوی اسراییل را نشانه شکست این کشور خواند.

گرچند آتش‌بس میان رژیم اسراییل و گروه‌های مقاومت فلسطینی برقرار شده‌است؛ اما خشم گروه‌های مدافع فلسطین از حملات اخیر این رژیم هنوزهم فروکش نکرده‌است. شماری از گروهای مقاومت فلسطین، حملات اخیر رژیم اسراییل بر نوار غزه که به هدف ترور سران مقاومت انجام شد، را ناکام می‌خوانند. اسامه حمدان یکی از فرماندهان ارشد گروه حماس می‌گوید که رژیم اسراییل با حملات اخیر می‌خواست صدای مقاومت را خاموش نماید؛ اما ضمن اینکه این رژیم به هدف خود نرسید، بلکه باعث شد تا گروهای مقاومت قویترو متحدتر از گذشته شوند. این فرمانده حماس بار دیگر بر دفاع از فلسطین در برابر نیروهای تجاوز رژیم اسراییل تاکید کرد: ″رژیم اشغال‌گر صهیونیستی هنگامی که عملیات غافلگیرانه خود را در ترور سه تن از فرماندهان سرایا القدس آغاز کرد، در پی آن بود تا برنامه‌ای را که مقاومت فلسطین در طول سال‌‌های گذشته آغاز کرده بود به نفع خود تمام کند؛ و نیز به دنبال آن بود تا اتحاد گروه‌های مقاومت را از بین ببرد و غزه را به جای اینکه بخشی از پروژه آزاد سازی باشد، به مربع دفاع از خود بازگرداند. اما خوشبختانه شکست خورد و این ما استیم که پیروز شدیم″.

در این حال، مقام‌های فلسطین اعلام کردند که حملات اخیر رژیم اسراییل بیش از دو میلیون دالر خساره به بخش‌های زراعت و مسکن این کشور وارد کرده‌است: ″رژیم صهیونیستی در حملات پنج روزه خود برنوارغزه یک‌ونیم میلیون خساره بر بخش زراعت وارد نموده است، بسیاری از کشت زارها مستقیم هدف حمله قرار گرفته اند و بعضی دیگر نیز براثر قطع شدن آب از بین رفته اند″.

جواد الآقا، معاون وزارت فواید عامه و مسکن گفته: ″۱۰۳ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و ۲۸۰۰ واحد مسکونی آسیب جزیی دیده‌است که از این تعداد ۱۴۰ واحد غیرقابل سکونت است″.

جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تقبیح کردن حملات رژیم اسراییل بر نوار غزه، این حملات را نشانه از ضعف نظامیان اسرائیل در مقابل گروه‌های مقاومت فلسطین خواند. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ این کشور، درخواست آتش‌بس از سوی اسرائیل را نشانه شکست این رژیم بیان کرد.

این در حال‌است، که طی روزهای گذشته، بر اثر حملات هوایی رژیم اسراییل به مناطقی درنوار غزه، بیش از ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌‌ها تن زخمی شدند. این حملات هوایی باعت شد تا گروهای مقاومت فلسطینی ده‌ها موشک را به سوی اسرائیل شلیک نمایند که این تنش‌ها پس از پنج روز با میانجیگری مصر پایان یافت.