در پی حمله نیروهای رژیم اسراییلی در نابلس دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. محمد شتیه، نخست‌وزیر فلسطین این جنایت نظامیان رژیم اسراییل را محکوم کرد. از سویی دیگر محمد سالم، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن علمای فلسطین گفته که، مسجد‌الاقصی در خطر جدی قرار دارد. این درحالی‌است که نخست‌وزیر اسراییل گفته که بدون […]

در پی حمله نیروهای رژیم اسراییلی در نابلس دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

محمد شتیه، نخست‌وزیر فلسطین این جنایت نظامیان رژیم اسراییل را محکوم کرد. از سویی دیگر محمد سالم، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن علمای فلسطین گفته که، مسجد‌الاقصی در خطر جدی قرار دارد. این درحالی‌است که نخست‌وزیر اسراییل گفته که بدون ارتش و نیروهای امنیتی، کشور اسراییل وجود ندارد.

دو فلسطینی در پی مقابله با نیروهای رژیم اسراییل در نابلس و در پی مجروحیت به ضرب گلوله نظامیان این رژیم، به‌شهادت رسیدند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان ارتش اسراییل از چند محور به شهر نابلس یورش برده و خانه‌ های فلسطینیان را مورد حمله قرار دادند. منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید فلسطینیان و نظامیان اسراییلی در شهر نابلس خبر دادند. هلال احمر فلسطین اعلام کرده‌است که در این درگیری دو فلسطینی به‌شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند. محمد ابو بکر و محمد الحلاق دو مبارز فلسطینی هستند که در درگیری مسلحانه با نظامیان اسراییلی در نابلس به شهادت رسیدند.

درهمین حال، محمد شتیه، نخست‌وزیر فلسطین جنایت نظامیان رژیم اسراییلی در شهر نابلس کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد: ″قتل‌ها و جنایت‌ها مرتکب شده توسط سربازان اشغالگر و شهرک نشینان تا زمانی که دوباره شروع نشود، متوقف نمی‌شود. سیاستی که جنایتکاران قاتل آنرا پذیرفته اند″.

از سویی دیگر، محمد سالم، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن علمای فلسطین، طی یک نشست خبری تاکید کرد که الاقصی تنها برای فلسطینی‌ها نیست؛ بلکه قبله اول مسلمانان است. به گفته وی، مسجدالاقصی در خطر جدی قرار دارد: ″مسجدالاقصی در خطر جدی قرار دارد و مسلمانان و آزادگان جهان هر کجا که هستند به دنبال کمک هستند؛ زیرا حملات علیه آن از قبل از اشغال اسراییل و گله‌های شهرک نشینان آن به صورت روزانه ادامه دارد″.

این درحالی‌است که بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر رژیم اسراییل و گالانت، وزیر دفاع، از دو پایگاه نظامی برای تبریک عید ″پاسح″ یهودیان به سربازان بازدید کردند. نتانیاهو طی سخنانی که در این مراسم ایراد کرد، گفته است که بر حفظ توانایی ارتش پابند اند: ″بدون ارتش و نیروهای امنیتی اسراییل، هیچ کشوری اسراییل وجود ندارد. برای اینکه کشور اسراییل وجود داشته باشد، ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و ما باید توانایی خود را برای دفاع از خود حفظ کنیم″.

با این همه، نیروهای رژیم اسراییل روز دوشنبه نیز یک جوان فلسطینی را در شمال شرقی شهر جنین در کرانه باختری بازداشت کردند. درهمین حال، ده‌ ها شهروند فلسطینی پس از شلیک بم‌های گاز اشک‌آور به خانه‌‌های فلسطینی‌‌ها در شهرک صوریف، در شمال غربی الخلیل، با مشکلات تنفسی مواجه شدند.