پولیس رژیم اسراییل پیش از سحر امروز〈چهار شنبه، ۱۶ حمل〉 به ده‌‌ها نمازگزار در محوطه‌ مسجدالاقصی در بیت‌‌المقدس حمله کرد. پولیس این رژیم گفته این حمله پاسخی به‌شورشیان بوده‌است. این حادثه در سراسر کرانه‌ باختری اشغالی موجی از خشم برانگیخت و غزه در واکنش به آن ۹ راکت به‌سمت اسراییل شلیک کرد. درهمین‌حال، سخنگوی محمود […]

پولیس رژیم اسراییل پیش از سحر امروز〈چهار شنبه، ۱۶ حمل〉 به ده‌‌ها نمازگزار در محوطه‌ مسجدالاقصی در بیت‌‌المقدس حمله کرد.

پولیس این رژیم گفته این حمله پاسخی به‌شورشیان بوده‌است. این حادثه در سراسر کرانه‌ باختری اشغالی موجی از خشم برانگیخت و غزه در واکنش به آن ۹ راکت به‌سمت اسراییل شلیک کرد. درهمین‌حال، سخنگوی محمود عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین، این حمله را جنایت خوانده‌است. ایران نیز حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

خشونت در کرانه‌ باختری و اورشلیم اشغالی طی سال گذشته افزایش یافته و همزمان ‌شدن ماه رمضان با عید فصح یهودیت و عید پاک مسیحی بر احتمال تشدید تنش‌ها افزوده‌است.

هلال‌احمر فلسطین از زخمی‌ شدن ۷ فلسطینی در نتیجه‌ی‌ هجوم پولیس رژیم اسراییل به‌محوطه‌ مسجد‌الاقصی خبر داده و افزوده‌است که از ورود داکتران به‌مسجد نیز جلوگیری شده‌است.

پولیس رژیم اسراییل در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ورود آشوبگران نقاب‌دار به‌مسجد با چوب‌وسنگ و وسایل آتش‌‌زا، مجبور به‌ورود به محوطه شده‌است.

در بیانیه آمده است: ″هنگامی که پولیس وارد شد، سنگ‌‌ها به‌سمت آن‌‌ها پرتاب شد و از داخل مسجد توسط گروه بزرگی از آشوب‌گران آتش‌‌بازی صورت گرفت″.

گروه‌‌های فلسطینی حملات اسراییل به‌نمازگزاران را محکوم و آنرا جنایت توصیف کردند.

اردن و مصر که در تلاش‌های اخیر تنش‌‌زدایی بین اسراییل و فلسطینی‌ها مشارکت داشتند، بیانیه‌‌های جداگانه‌‌ای در محکومیت این حادثه صادر کردند.

در همین‌حال، نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رییس‌‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، این حمله را جنایت خوانده‌است: ″ما به اشغال‌گران درباره عبور از خطوط قرمز در اماکن مقدس هشدار می‌دهیم که منجر به انفجار بزرگ می‌‌شود″.

در همین‌حال، ایران حمله نظامیان رژیم اسراییل به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که  این جنایت قویا محکوم و شایسته واکنش فوری جهان اسلام، آزادگان جهان و مجامع مسوول بین‌المللی است: ″حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یکبار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید. این جنایت قویا محکوم است و شایسته واکنش فوری جهان اسلام، آزادگان جهان و مجامع مسئول بین‌المللی است″.

این در حالی‌است که از زمان افزایش تنش در آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۹۰ فلسطینی به‌شهادت رسیده و۱۵ اسراییلی کشته شده‌اند. به‌دنبال خشونت‌های تازه در مسجد‌الاقصی، اسراییل اعلام کرده که ۹ موشک از شمال‌ غزه بر این کشور شلیک شده که از این میان پنج موشک رهگیری شده و چهار موشک دیگر به‌مناطق خالی از سکنه برخورد کرده‌است. گفتنی‌‌است که خشونت‌ها در کرانه‌ باختری در ماه‌های اخیر به‌گونه بی‌پیشینه‌ای بالا گرفته است.