تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ جهانی والیبال، سه بر یک روسیه را شکست داد و اولین پیروزی خود را در این رقابت‌ها کسب کرد. ایران که پیش از این در چهار بازی قبلی خود مقابل لهستان و آمریکا مغلوب شده بود، در آخرین مرحله از بازی‌های خارج از خانه مقابل […]

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ جهانی والیبال، سه بر یک روسیه را شکست داد و اولین پیروزی خود را در این رقابت‌ها کسب کرد.

ایران که پیش از این در چهار بازی قبلی خود مقابل لهستان و آمریکا مغلوب شده بود، در آخرین مرحله از بازی‌های خارج از خانه مقابل روسیه قرار گرفت.

دو تیم ایران و روسیه تا پیش از این مسابقه وضعیت خوبی در جدول گروه B این رقابت‌ها نداشتند و هر دو با یک امتیاز در رتبه‌ سوم و چهارم جدول قرار گرفته بودند.

روسیه در ست اول با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ یک ست از ایران پیش افتاد ولی تیم ملی والیبال ایران در سه ست پشت سر هم و با نتایج، ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ مقابل روسیه پیروز شد و در نهایت سه بر یک این تیم را مغلوب کرد.

ایران در ست دوم عملکرد بهتری داشت، حرکات خوب میرزاجانپور در همان آغاز ست، باعث شد ایران ۷ بر ۳ از حریف پیش بیفتد، در نهایت در وقت استراحت اول تیم ملی ایران با سرویس‌های دقیق ۸ بر ۴ از روسیه پیش افتاد.

سرویس‌های خوب سعید معروف که سابقه بازی در باشگاه روبین کازان روسیه را دارد باعث شد ایران در ادامه ست دوم ۱۲ بر ۵ از میزبان جلو بیفتد، بازیکنان ایران در وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۸ از حریف خود پیش بودند.

اختلاف امتیازی بالای دو تیم در ادامه ست دوم حفظ شد و در نهایت ایران موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ این ست را به نفع خود به پایان برد.

تیم ملی والیبال ایران ست سوم را هم بسیار خوب آغاز کرد ولی روسیه هم سعی داشت پا به پای امتیاز بگیرد ولی در نهایت در وقت استراحت اول، ایران ۸ بر ۵ از حریف پیش افتاد.

بازی خوب ایران در ست دوم ادامه پیدا کرد، عملکرد خوب میلاد عبادی پور و سرویس‌های دقیق مجتبی میرزاجانپور باعث شد ایران در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹حریف خود را شکست دهد.

در ست چهارم بازیکنان ایران با دفاع خوب روی تور و همچنین سرویس‌های بی نقص میرزاجانپور، ۸ بر ۲ در وقت استراحت اول از حریف پیش افتادند.

روسیه در ادامه این ست در حالی که ۱۹ بر ۱۴ از ایران عقب بود با تلاش بسیار زیاد فاصله امتیاری با ایران را به یک رساند اما ایران موفق شد فاصله را بیشتر کند و به امتیاز ۲۱ دست پیدا کرد.

سرویس‌های مجتبی میرزاجانپور بار دیگر اختلاف امتیازی ایران را افزایش داد ولی باز هم بازیکنان روسیه موفق شدند اختلاف را کم کنند.

در نهایت در یک بازی نزدیک در ست سوم ایران موفق شد، ۲۵ بر ۲۳ حریف خود را در ست چهارم شکست دهد و اولین پیروزی خود را در رقابت‌های لیگ جهانی کسب کند.

این اولین پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه است، ایران با کسب این پیروزی ۴ امتیازی شد و پس از لهستان در رده سوم گروه B قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خارج از خانه خود، فردا یکشنبه بار دیگر باید مقابل روسیه قرار گیرد.