در ادامه اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، ائتلاف نهادهای امدادرسان در مرز افغانستان و پاکستان نسبت به افزایش نیازمندی برگشت‌کننندگان به کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. این ائتلاف در تازه‌ترین گزارشش گفته‌است که این نیازمندان، شامل ۷۲۰ هزار مهاجر فاقد مدرک و ۵۰ هزار دارنده کارت پی او آر خواهند بود. در همین حال، شماری […]

در ادامه اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، ائتلاف نهادهای امدادرسان در مرز افغانستان و پاکستان نسبت به افزایش نیازمندی برگشت‌کننندگان به کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. این ائتلاف در تازه‌ترین گزارشش گفته‌است که این نیازمندان، شامل ۷۲۰ هزار مهاجر فاقد مدرک و ۵۰ هزار دارنده کارت پی او آر خواهند بود. در همین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران از پاکستان می‌خواهند که مطابق قوانین جهانی و مهاجرتی با پناه‌جویان افغانستان برخورد کند. این در حالیست که پولیس بلوچستان پاکستان از مهاجران افغانستان خواست که در یک روز این ایالت را ترک کنند.

ائتلاف نهادهای امدادرسان در مرز افغانستان و پاکستان می‌گویند که با توجه به تغییرات اوضاع در دو کشور همسایه، ممکن است تا جولای سال روان میلادی صدها هزار عودت‌کننده افغانستان از پاکستان، در نقاط مرزی به کمک‌های بشری نیاز داشته باشند. این ائتلاف با نشر گزارشی گفته است که ۷۲۰ هزار مهاجر فاقد مدرک و ۵۰ هزار دارنده کارت (POR) شامل این نیازمندان خواهند بود. همچنان در گزارش آمده است که ۷۲۰۰ عودت‌کننده فاقد مدرک دیگر، کودکان بدون همراه یا کودکان جدا شده از خانواده خواهند بود.

این ائتلاف که متشکل از اداره‌های ملل متحد، شورای پناهندگان ناروی، شورای پناهندگان دنمارک، سازمان حفاظت از کودکان و برخی نهادهای دیگر است، تأکید کرده که کمک‌ها در نقاط مرزی افغانستان و پاکستان به صورت مرحله‌ای و بر اساس آسیب‌پذیری‌ها ارایه خواهد شد. بر اساس گزارش، بسته کمکی که برای نیازمندان در نظر گرفته شده، ۱۴۰ دالر امریکایی معادل ده‌هزار افغانی است که شامل مواد غذایی، پول نقد و مشاوره صحی، واکسیناسیون و دارو بر حسب نیاز خواهد بود.

این در حالی است که پاکستان در اکتوبر سال گذشته مرحله اول طرح بازگرداندن شهروندان خارجی غیرقانونی را اجرایی کرد و برای مهاجرین فاقد مدرک سی روز مهلت داد تا این کشور را ترک کنند، در غیر آن بازداشت و با جبر اخراج خواهند شد. کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که از ۱۵ سپتمبر ۲۰۲۳ تا اوایل اپریل حدود ۵۴۷هزار شهروند افغانستان از پاکستان به افغانستان بازگشته اند. اکنون حکومت جدید پاکستان در نظر دارد که مرحله دوم”طرح بازگرداندن شهروندان خارجی غیرقانونی را عملی کند که این طرح دارندگان کارت شهروندی افغانستان(ACC) را در بر می‌گیرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv