در ادامه واکنش‌ها نسبت به حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران بر رژیم اسرائیل، حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین کشور حمله این کشور به اسرائیل را به‌مثابه حق مشروع ایران برای دفاع از خود خوانده‌است. همچنین، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین این حمله را یک اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی […]

در ادامه واکنش‌ها نسبت به حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران بر رژیم اسرائیل، حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین کشور حمله این کشور به اسرائیل را به‌مثابه حق مشروع ایران برای دفاع از خود خوانده‌است. همچنین، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین این حمله را یک اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی این کشور دانسته‌است.

رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق حمله کرد و چندین تن به‌شمول ارشدترین عضو سپاه پاسداران در آن حمله کشته شد. سپس آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که اسرائیل تنبیه خواهد شد و سرانجام در رو چهاردهم اپریل به حرف خود جامه‌ای عمل پوشاند. حمله متقابل جمهوری اسلامی ایران بر رژیم اسرائیل واکنش‌های بی‌شمار داخلی و جهانی را به همراه شده‌است. رئیس‌جمهور پیشین کشور، این حمله را به‌مثابه حق مشروع ایران برای دفاع از خود خوانده و در خبرنامه‌ای افزوده که جنگ غزه بدترین فاجعه انسانی است و بایست هرچه زودتر پایان یابد: «ایران کشور برادر و همسایه افغانستان است که در لحظات سخت با مردم ما بوده و شهروندان افغانستان نیز احساس همدردی و همبستگی با مردم ایران دارند. جنگ غزه بدترین فاجعه انسانی را به‌وجود آورده و باید هرچه زودتر با برقراری آتش‌بس دائمی و دستیابی مردم فلسطین به حق داشتن دولت مستقل به پایان برسد».

همچنین، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین حمله ایران به اسرائیل را یک اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی این کشور دانسته‌است. آقای عبدالله در ایکس با اشاره به حضور مهاجران افغانستان در ایران گفته که هر نوع اقدام از سوی اسرائیل در برابر ایران و افزایش تنش‌ها، تاثیر مستقیم بر اوضاع افغانستان دارد.

در همین حال، شماری از کارشناس امور سیاست می‌گویند که اسرائیل از ایران انتقام سخت خواهد گرفت و کل منطقه مستقیم و غیرمستقیم وارد درگیری خواهد شد که ابعاد گسترده دارد.

این همه در حالی‌است که نخست‌ رژیم اسرائیل کنسلگری ایران در دمشق را هدف قرار داد که پس از آن حمله، رهبر جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به حمله متقابل و تنبیه کردن این کشور تهدید کرد و در نهایت، ایران به اسرائیل حمله کرد و صدها پهپاد و موشک‌های مختلف را به این کشور شلیک کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv