در ادامه نگرانی‌ها از محدویت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان، ویوسا عثمانی رئیس‌جمهور کوزوو در مجمع بین‌المللی زنان، صلح و امنیت از مبارزات زنان افغانستان قدردانی کرد. وی خطاب به زنان افغانستان گفت که زنان و دختران در افغانستان نه تنها مشکلات را تحمل می‌کنند، بلکه مبارزات را نیز رهبری می‌کنند. رئیس‌جمهور کوزوو بر […]

در ادامه نگرانی‌ها از محدویت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان، ویوسا عثمانی رئیس‌جمهور کوزوو در مجمع بین‌المللی زنان، صلح و امنیت از مبارزات زنان افغانستان قدردانی کرد. وی خطاب به زنان افغانستان گفت که زنان و دختران در افغانستان نه تنها مشکلات را تحمل می‌کنند، بلکه مبارزات را نیز رهبری می‌کنند. رئیس‌جمهور کوزوو بر همبستگی و دیدگاه مشترک برای حمایت و محافظت از برابری جنسیتی در افغانستان نیز تأکید کرد.

پس از برگشت مقام‌های حکومت سرپرست به قدرت در افغانستان، زنان و دختران در افغانستان با محدودیت‌های شغلی، آموزشی و دیگر محدودیت‌های اجتماعی زندگی می‌کنند.

هرچند جامعه جهانی و موسسات بشری هرازگاهی بر این طرز کار مقام‌های کنونی افغانستان انتقاد می‌کنند؛ اما مقام‌های حکومت سرپرست از این طرح‌های خود دفاع می‌کنند. دراین حال، ویوسا عثمانی رئیس‌جمهوری کوزوو در مراسم اهدای مدال شجاعت ریاست‌جمهوری خطاب به زنان افغانستان گفت که زنان و دختران در افغانستان نه تنها مشکلات را تحمل می‌کنند؛ بلکه مبارزات را نیز رهبری می‌کنند.

ویوسا عثمانی افزود که مردم کوزوو از مبارزه زنان افغانستان حمایت می‌کنند: «زنان افغانستان در برابر مشکلات مانند چراغ امید ایستاده‌اند و تجسم قدرت و روحیه تزلزل‌ناپذیر ملت خود را نشان داده‌اند».

گفتنی‌است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با شماری از نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغانسانی‌های مقیم اروپا دیدار کرد. ارگ در صفحه اکس خود نوشته که این هیأت از حکومت سرپرست خواستند که زنان باید در نظام خود را ببینند و اجازه کار و تحصیل برای زنان داده شود.

رئیس‌جمهوری کوزوو در حالی حمایت خود از زنان افغانستان را اعلام کرده که مقام‌های کنونی افغانستان می‌گویند که تلاش‌ها برای ایجاد زمینه‌های بهتر آموزش و کار برای دختران و زنان کشور جریان دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv