ایالات متحده می‌گوید که اسرائیل در مذاکرات، تا حد قابل توجه پیش رفته‌است. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: اسرائیل به شیوه‌ای قابل توجه در مذاکرات پیش‌رفت داشته است. این در حالیست که جنبش حماس آخرین پیش‌نهاد رژیم اسرائیل برای توافق در مذاکرات قاهره را رد کرده و گفته‌است که این رژیم به […]

ایالات متحده می‌گوید که اسرائیل در مذاکرات، تا حد قابل توجه پیش رفته‌است. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: اسرائیل به شیوه‌ای قابل توجه در مذاکرات پیش‌رفت داشته است. این در حالیست که جنبش حماس آخرین پیش‌نهاد رژیم اسرائیل برای توافق در مذاکرات قاهره را رد کرده و گفته‌است که این رژیم به هرگونه معامله به جنگ غزه باید پایان دهد و تمامی نیروهای اسرائیلی از غزه خارج شوند.

در ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، نیروهای این رژیم به شمال اردوگاه النصیرات حمله کردند. رسانه‎های فلسطین گزارش داده‌اند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی امروز منطقه المفتی در شمال اردوگاه النصیرات را در مرکز غزه به شدت بمباران کردند.

در همین حال، وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که در تلاش تأمین آتش‌بس شش هفته‌ای در غزه است. متیو میلر سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری گفته که امریکا متعهد به صلح در اسرائیل، فلسطین و منطقه است و با اجرای این آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها در غزه تضمین خواهد شد. میلر تأکید کرده که ایالات متحده تلاش‌های خود را با هم‌کاری شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه ادامه می‌دهد: «من باور دارم که شما بارها از ما شنیده اید که ما برای فروکش کردن بحران و درگیری در خاورمیانه تلاش کرده ایم و این مسئله در اولویت دپلوماسی از زمان هفتم اکتوبر بود نه تنها در جریان رخصتی های هفتگی».

سخنگوی وزارت خارجه امریکا باردیگر تأکید کرد که کشورش از اسرائیل حمایت همه جانبه می کند و میان امریکا و مردم اسرائیل مشترکات امنیتی زیادی وجود دارد: «از هفت نوامبر تاکنون اتفاقاتی در اسرائیل اتفاده است که ما موافق آن نیستیم و ما برخی از تغییراتی را می‌خواهیم انجام شود که ما توقع آنرا داریم و ما با اسرائیل درمورد این مسائل به تماس و ارتباط هستیم. اما در صورت کل بین امریکا و مردم اسرائیل مشترکات امنیتی زیادی وجود دارد که برای دفاع از آن متعهد هستیم».

این در حالیست که وزارت بهداشت اعلام کرد که آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون به نزدیک به ۳۴ هزار و زخمی‌ها به بیش از ۷۶ هزار تن رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv