عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد. این عملیات در واکنش به حمله رژیم اسرائیل بر کنسلگری ایران در سوریه صورت گرفته‌است. سپاه پاسدران ایران در اعلامیه‌ای نوشته‌است که در این حملات ده‌ها هدف را مورد حمله قرار داده‌اند. در همین حال، جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا می‌گوید […]

عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد. این عملیات در واکنش به حمله رژیم اسرائیل بر کنسلگری ایران در سوریه صورت گرفته‌است. سپاه پاسدران ایران در اعلامیه‌ای نوشته‌است که در این حملات ده‌ها هدف را مورد حمله قرار داده‌اند. در همین حال، جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا می‌گوید که سربازان امریکایی به اسرائیل کمک کرد تا بیشتر طیاره‌های تهاجمی بدون سرنشین و میزایل‌های ایرانی را سرنگون کنند. همچنان دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پایان هر چه سریع‌تر درگیری‌ها شده‌است. پس از این حملات، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، نشست اضطراری شورای امنیت ملی را تشکیل داده‌است.

سرانجام سپاه پاسداران انقلابی اسلامی ایران در واکنش به حمله هوایی رژیم اسرائیل بر کنسلگری این کشور در دمشق پایتخت سوریه، عملیات گسترده پهپادی علیه اسرائیل را آغاز کرد. سپاه پاسدران ایران در اعلامیه‌ای نوشته‌است که در این حملات ده‌ها هدف را مورد حمله قرار داده‌اند. براساس این اعلامیه، ایران این عملیات را با شلیک میزایل‌ها و پرتاب طیاره‌های ‌بدون سرنشین از خاک خود به سمت اسرائیل آغاز کرده‌است.

پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل وزارت خارجه این کشور در خبرنامه‌ای نوشته که این حمله پاسخی مشروع و دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی ایران بوده‌است: «ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند».

در همین حال، امیر سعید ایروانی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در شبکه ایکس نوشته است که اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به اماکن دپلوماتیک ایران در دمشق است: «اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران به میزان قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که امریکا باید از آن دور بماند».

این در حالی‌است که قصر سفید پس از آغاز حملات ایران گفت که امریکا در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنان در برابر این تهدیدات از سوی ایران، حمایت خواهد کرد. جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا می‌گوید که سربازان امریکایی به اسرائیل کمک کرد تا بیشتر طیاره‌های تهاجمی بدون سرنشین و میزایل‌های ایرانی را سرنگون کنند: «به دستور من و برای حمایت از دفاع از اسرائیل، اردوی امریکا طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی دفاع بالستیکی را در طول هفته گذشته به منطقه منتقل کرد. به کمک این استقرارها و مهارت فوق‌العاده سربازانمان، ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً همه درون‌ها و میزایل‌های ورودی را سرنگون کند».

همچنان انتونیو گوتیرش، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پایان هر چه سریع‌تر درگیری‌ها شده‌است. آقای گوتریش افزوده‌است که به شدت نگران خطر واقعی تشدید فاجعه در سطح منطقه است: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از هرگونه اقدامی که منجر به درگیری نظامی در خاورمیانه شود، خودداری کنند. منطقه و جهان نمی‌توانند جنگ دیگری را تحمل کنند».

همچنان وزارت دفاع اسرائیل حمله ایران به خاک خود را تائید کرده‌است. دانیل هگری سخنگوی این وزارت ، از مردم خواست تا آرامش داشته باشند و به آنها اطمینان داد که در امن هستند. پس از این حملات، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، نشست اضطراری شورای امنیت ملی را تشکیل داده است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv