همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، یوناس گار استوره نخست‌وزیر ناروی بر قطع جنگ و تأمین آتش‌بس فوری در غزه تأکید کرد. نخست‌وزیر ناروی هم‌چنان تأکید کرد که اسلو برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده‌است. در یک‌صدو نودمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، یوناس گار استوره نخست‌وزیر ناروی بر قطع جنگ و تأمین آتش‌بس فوری در غزه تأکید کرد. نخست‌وزیر ناروی هم‌چنان تأکید کرد که اسلو برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده‌است.

در یک‌صدو نودمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حملات هوایی انجام دادند. در همین حال، یوناس گار استوره نخست‌وزیر ناروی در نشست مشترک خبری با پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا بر قطع جنگ و تأمین آتش‌بس فوری در غزه تأکید کرد. نخست‌وزیر ناروی هم‌چنان تأکید کرد که اسلو برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده‌است. وی تأسیس کشور مستقل فلسطین را راه حل دائمی قطع جنگ در نواز غره دانست: «ناروی آماده است که در مورد به‌رسمیت شناختن فلسطین تصمیم‌گیری کند. جدول زمانی نهایی برای این تصمیم مشخص نشده و در هفته‌های آینده تلاش‌ها و هماهنگی‌ها با کشورهای دیگر برای رسمیت شناختن فلسطین تشدید خواهد شد».

این در حالیست که پارلمان ناروی در ماه نوامبر با پیشنهاد دولت برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین موافقت کرد. چند کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

در همین حال، عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه المیادین می‌گوید که رژیم اسرائیل تمام اصول انسانی و قوانین جهانی را در جنگ غزه زیرپا گذاشته‌ است«رژیم اشغالگر صهیونیستی در ایام عید فطر، نسل‌کشی فلسطینی‌ها را تشدید کرد و بدون درنظر گرفتن احساسات دینی مسلمانان و احترام اعیاد آن‌ها، صدها تن را با بمباران خودروهای غیرنظامی، بازارهای شلوغ و منازل مسکونی به شهادت رساند. اشغالگران جنایتکار، احترام ماه مبارک رمضان و مراسم عید را نگه‌نداشتند؛ بلکه کشتار غیرنظامیان را تشدید کردند و با نقض همه قوانین بین‌المللی و انسانی، جنایت‌های بیشتری را رقم زدند».

وی از تمام کشورهای اسلامی خوست که با راه‌اندازی اعتراضات گسترده و وسیع علیه این رژیم موضع مشخص گرفته و رژیم اسرائیل و حامیانش را به قطع و توقف تجنگ وادار کنند: «از امت‌های اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان می‌خواهیم که با برگزاری راهپیمایی‌ها و ادامه تظاهرات‌ها، ملت فلسطین را یاری و برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین به رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند. ادامه اعتراض‌ها در شهرهای مختلف جهان و گسترش حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین یکی از شیوه‌های یاری مردم فلسطین و فشار برای توقف جنگ دیوانه وار علیه نوار غزه است».

این در حالیست که وزارت بهداشت فلسطین در نواز غزه اعلام کرده که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۳ هزار و ۶۳۴ فلسطینی شهید و۷۶هزار و ۲۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv