کشورهای غربی حملات جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را محکوم کرده و هشدار داده‌اند که این حملات تهدیدی برای تشدید بی‌ثباتی در شرق میانه است. جوسیپ بوریل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این حمله را تشدید بی‌سابقه و تهدیدی جدی برای امنیت منطقه عنوان کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نیز گفته‌است که بریتانیا به دفاع […]

کشورهای غربی حملات جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را محکوم کرده و هشدار داده‌اند که این حملات تهدیدی برای تشدید بی‌ثباتی در شرق میانه است. جوسیپ بوریل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این حمله را تشدید بی‌سابقه و تهدیدی جدی برای امنیت منطقه عنوان کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نیز گفته‌است که بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل ادامه خواهد داد.

پس از حمله ایران بر اسرائیل شماری زیادی از کشورهای اروپای به این حمله واکنش نشان دادند. این کشورها هشدار داده‌اند که این حملات تهدیدی برای تشدید بی‌ثباتی در شرق میانه است.

جوسیپ بوریل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیهٔ اروپا، این حمله را تشدید بی‌سابقه و تهدیدی جدی برای امنیت منطقه عنوان کرد.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفته‌است که بریتانیا به دفاع از امنیت اسراییل ادامه خواهد داد:«در کنار متحدان خود، ما فوراً برای باثبات سازی وضعیت و جلوگیری از تشدید بیشتر کار می‌کنیم. هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد خونریزی بیشتر باشد».

استیفن سژورن، وزیر خارجه فرانسه در صفحه اکس این حملات را سطح جدیدی از تهدید امنیت خواند و گفت که فرانسه با بیشترین قاطعیت حمله ایران به اسراییل را محکوم می‌کند: «با تصمیم گیری برای انجام این اقدام بی‌پیشینه، ایران به سطح جدیدی از بی‌ثباتی رسیده و در معرض خطر تشدید تنش نظامی است».

انالنا بایربوک، وزیر خارجه آلمان در شبکه ایکس نوشت که این حمله می‌تواند تمام منطقه را در هرج و مرج فرو ببرد.

جستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت که کشورش در کنار اسرائیل خواهد ایستاد: «ما در کنار اسراییل هستیم. این حمله باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه و دشوارتر شدن صلح پایدار خواهد شد».

همچنان انتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که کشورش وضعیت را با توجه و نگرانی دنبال می کند و آماده مدیریت هر نوع سناریویی است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv