شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نشست برگزار کرد. سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در این نشست این حملات را حق مشروع کشورش دانست و تأکید کرد که سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند. […]

شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نشست برگزار کرد. سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در این نشست این حملات را حق مشروع کشورش دانست و تأکید کرد که سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند.

پس از حملات پهپادی جمهوری اسلامی ایران بر رژیم اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل متحد در این مورد نشست برگزار کرد. امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در این نشست باردیگر حمله این کشور به اسرائیل را دفاع مشروع خواند و گفت که ۳ کشور امریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند. ایروانی تأکید کرد که کشورش از شورای امنیت خواست که اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به کنسلگری این کشور در سوریه را محکوم کند و اقدامات قاطع و مناسب برای محاکمه سریع عاملان و جلوگیری از تکرار چنین جنایت‌ها علیه اماکن دیپلماتیک اتخاذ کند؛ اما این  شورا در انجام وظیفه خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی شکست خورده‌است: «عملیات جمهوری اسلامی ایران کاملاً در راستای اعمال حق ذاتی ما برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و توسط حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده‌است، انجام شد. پاسخ ما لازم و متناسب بود».

در همین حال، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست تأکید کرد نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران، رویکرد دوگانه و مزورانه غرب را نشان می‌دهد: «آن‌چه امروز در شورای امنیت شاهد آن هستیم، نمایش نفاق و رفتارهای دوگانه و شرم‌آور است. شورای امنیت در زمان حمله اسرائیل به کنسلگری ایران سکوت اختیار کرد و اکنون حمله‌های ایران را نکوهش می‌کند. این نگرش متفاوت شورای امنیت ناراحت‌کننده‌ است».

از سوی هم، معاون نمایندگی الجزایر در سازمان ملل نیز در این نشست گفت که اقدام اسرائیل در حمله به کنسلگری ایران خودسرانه بود. وی گفت اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد: «نسبت به سیاست دوگانه امریکا هشدار می‌دهیم. سیاست‌ها باید برای همه یک‌سان باشد. نمی‌شود اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنیم و وقتی پاسخ دادند نوع دیگر رفتار کنیم. ما بر سر دوراهی قرار داریم، یا باید قوانین بین‌المللی را رعایت کنیم یا وارد هرج و مرج شویم. هرگونه حمله به رفح کاملا غیرقابل قبول است و باید از آن اجتناب کرد».

همچنان رابرت وود معاون نمایندگی امریکا در سازمان ملل در این نشست گفت که امریکا به دنبال تشدید تنش نیست: «سازمان ملل موظف است که اقدامات ایران را بی‌پاسخ نگذارد. امریکا اقدامات بیشتری را برای پاسخگو ساختن ایران در سازمان ملل بررسی خواهد کرد و ایران مسئول هر اقدام بعدی خواهد بود».

این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به حمله‌ رژیم اسرائیل بر کنسلگری این کشور در دمشق پایتخت سوریه، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در این حملات، ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت رژیم اسرائیل پرتاب شده‌است.با این‌که کشورهای مانند امریکا، فرانسه و انگلیس در کنار اسرائیل ایستاده و تلاش کردند که این موشک‌ها و پهپادها را ره‌گیری کنند؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش‌تر از نیم موشک‌ها به اهدافی از قبل تعیین‌شده اصابت کرده و این اهداف را منهدم کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv