وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باردیگر اعلام کرد که این کشور به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست. سخنگوی این وزارت در نشست خبری می‌گوید که اقدام این کشور در حمله به برخی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاعی از خود و در چهارچوب دفاع مشروع است. وی همچنان […]

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باردیگر اعلام کرد که این کشور به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست. سخنگوی این وزارت در نشست خبری می‌گوید که اقدام این کشور در حمله به برخی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاعی از خود و در چهارچوب دفاع مشروع است. وی همچنان می‌گوید که این حمله در پاسخ به حمله این رژیم به کنسلگری ایران در دمشق صورت گرفته‌است.

حمله جمهوری اسلامی ایران بر اسرائیل واکنش‌های زیادی در سطح جهانی ایجاد کرده‌است. وزارت خارجه ایران اعلام کرده‌است که در این حملات، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار داده و هیچ مکان غیرنظامی و جمعیتی هدف این حملات نبوده‌است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی‌اش، از این حملات دفاع کرد و گفت که این حملات در در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاعی از خود و در چهارچوب دفاع مشروع صورت گرفته‌است. وی می‌گوید که این حمله در پاسخ به حمله این رژیم به کنسلگری ایران در دمشق صورت گرفته‌است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخشی از سخنانش می‌گوید که کشورش به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و بر اصول و اهداف منشور ملل متحد پا بند است.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران اهداف نظامی را هدف قرار داده و هیچ مکان غیرنظامی و جمعیتی را هدف قرار نداده‌است.

این در حالیست که حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران می‌گوید که در گفت‌وگو با انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بر لزوم حمله‌های این کشور در پاسخ به حمله اسرائیل تاکید کرده‌است. امیر عبداللهیان در ایکس نوشته که این حمله‌ها را مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، در واکنش به حمله به کنسلگری این کشور در دمشق، انجام داده‌اند. او افزوده که با وزیران خارجه بسیاری از کشورها درباره اهمیت امنیت منطقه، صلح و کاهش تنش و تصریح منافع ملی ایران گفت‌وگو کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv