در ادامه روند اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان، یک رسانه‌ پاکستانی گزارش داده‌است که در نزدیک به دو هفته‌ای گذشته، بیش از ۸ هزار مهاجر افغانستان از پاکستان اخراج شده‌اند. از سوی هم، روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده‌است که تاخیر بریتانیا در رسیدگی به پرونده پناهجویان افغانستان، همکاران فرار کرده پیشین نیروهای این کشور در […]

در ادامه روند اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان، یک رسانه‌ پاکستانی گزارش داده‌است که در نزدیک به دو هفته‌ای گذشته، بیش از ۸ هزار مهاجر افغانستان از پاکستان اخراج شده‌اند. از سوی هم، روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده‌است که تاخیر بریتانیا در رسیدگی به پرونده پناهجویان افغانستان، همکاران فرار کرده پیشین نیروهای این کشور در پاکستان را در معرض اخراج قرار داده‌است.

در ادامه روند اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان، یک رسانه‌ پاکستانی گزارش داد که ۸ هزار و ۵۸۱ مهاجر افغانستانی در نزدیک به دو هفته گذشته از پاکستان اخراج شده‌اند. این رسانه نوشته که از آغاز اجرای طرح اخراج مهاجران تاکنون بیش از ۵۳۵ هزار مهاجر افغانستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند. این رسانه مدعی شده که فرایند اخراج مهاجران بدون مدرک رسمی از پاکستان به سرعت ادامه دارد.

از سوی هم، روزنامه بریتانیایی گاردین یک‌شنبه‌شب (۲۶ حمل) گزارش داده‌است که به ‌دلیل تاخیر وزارت امور داخله این کشور در رسید‌گی به پرونده‌های پناه‌جویان افغانستان، شماری زیادی از همکاران سابق نیروهای بریتانیایی که به پاکستان فرار کرده‌اند، ممکن از این کشور اخراج شوند: «تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های پناه‌جویان افغانستان با آن‌که وعده انتقال به بریتانیا را دریافت کرده‌اند، اما در خطر بازگشت به افغانستان قرار دارند. وزارت امور خارجه بریتانیا اخیراً به شهروندان این کشور هشدار داده است که از هر گونه سفر به پاکستان خودداری کنند».

از سوی هم، آصفه استانکزی فعال حقوق مهاجران اخراج جمعی مهاجران و سیاسی‌سازی آنرا خلاف پرنسیپ‌های حقوق پناهندگان دانسته و از حکومت کنونی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد که در زمینه جلوگیری از تشدید این بحران دست‌به‌کار شوند.

این نگرانی‌ها در حالی بیان می‌شود که قرار است دولت پاکستان مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستان از این کشور روز دوشنبه (۲۷ حمل) آغاز کند. بربنیاد پیش‌بینی‌ها، در این مرحله دست‌کم ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی از پاکستان اخراج خواهند شد.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در یازدهم مارچ امسال آماری را نشر کرد و گفت که نزدیک به دو میلیون پناه‌جوی افغانستان در پاکستان به‌سر می‌برند و برای رسیدگی به آن‌ها به ۳۶۸ میلیون دالر در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد. این نیز قابل یادآوری است که مقام‌های حکومت سرپرست و اداره‌های سازمان ملل متحد تخمین می‌کنند که بیش از نیم میلیون تن در جریان کمتر از شش ماه گذشته از پاکستان اخراج شده‌اند یا به‌صورت داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv