در ادامه نگرانی‌های منطقه و جهانی از اوضاع کنونی افغانستان، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده‌است که وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی و روسیه درباره‌ای وضعیت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. این وزارت در اعلامیه‌ای گفته‌است که وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی همچنان نسبت به تهدیدهای برخواسته از خاک افغانستان نیز ابراز نگرانی کرده‌اند. این در […]

در ادامه نگرانی‌های منطقه و جهانی از اوضاع کنونی افغانستان، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده‌است که وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی و روسیه درباره‌ای وضعیت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. این وزارت در اعلامیه‌ای گفته‌است که وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی همچنان نسبت به تهدیدهای برخواسته از خاک افغانستان نیز ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالیست که حکومت سرپرست همواره اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد هیچ گروهی از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها کار بگیرد.

وزارت  امور خارجه روسیه اعلام کرده‌است که وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی درباره‌ای وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند. براساس اعلامیه‌ای این وزارت سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و همکارانش از پنج جمهوری آسیای مرکزی درباره‌ای وضعیت در افغانستان و خطرهای همراه آن برای فدراسیون روسیه و کشورهای منطقه گفت‌وگو کردند. در اعلامیه آمده‌است که این گفت‌وگو روز جمعه در مینسک پایتخت بلاروس انجام شده‌است: “مسائل امنیتی منطقه در درجه نخست در چارچوب وضعیت آشفته در همسایه افغانستان و خطرهای در پیوند با آن برای کشورهای آسیای مرکزی و روسیه مورد توجه قرار گرفت».

در اعلامیه این وزارت همچنان آمده‌است که شرکت‌کنندگان در این نشست، یورش تروریستی در تالار شهر کروکوس را محکوم کردند.

در حالی کشورهای منطقه و جهان همواره از اوضاع کنونی کشور نگرانی می‌کنند که حکومت سرپرست همواره اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد هیچ گروهی از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها کار بگیرد. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که در افغانستان هیچ گروهی خود سر وجود ندارد که امنیت دیگر کشورها را تهدید کند.

این در حالیست که در این اواخر حملات داعش خراسان افزایش یافته و این گروه موفق شده تا چندین حمله را در افغانستان، کشورهای همسایه و منطقه سازمان‌دهی کند. حملاتی که نگرانی‌های جهانی را به همراه داشته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv