محمداشرف غنی رییس جمهور کشور با انتقاد از عملکرد برخی از کشورها در امر مبارزه با تروریزم، خطاب به سران کشورهای عضو سازمان شانگهای گفته است که تروریسم از خاک شما وارد افغانستان می شود. آقای غنی که در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری های شانگهای، روز جمعه، در روسیه سخن می گفت اظهار داشته […]

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور با انتقاد از عملکرد برخی از کشورها در امر مبارزه با تروریزم، خطاب به سران کشورهای عضو سازمان شانگهای گفته است که تروریسم از خاک شما وارد افغانستان می شود.

آقای غنی که در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری های شانگهای، روز جمعه، در روسیه سخن می گفت اظهار داشته است: ” از کشورهای شما تعداد زیادی تروریست به افغانستان می‌آیند و از قلمرو ما علیه شما استفاده می‌کنند و ما به نمایندگی از شما با آنها می‌جنگیم.”

وی از آسیای مرکزی، چین، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی و خاورمیانه به عنوان مناطقی نام برد که به گفته او تروریستان از آنجا به افغانستان می‌آیند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفته است که تروریسم و مواد مخدر تهدیدی مشترک برای همه کشورهای منطقه است و مبارزه با آن نیازمند همکاری منطقه‌ای است.

وی با تایید حضور شبه نظامیان داعش در کشور گفته است: ” در این اواخر ما دو نفر از رهبران مهم داعش و طالبان پاکستانی را از بین بردیم.”

وی در این نشست افزوده است: ” از افغانستان دو تصویر به نمایش گذاشته می‌شود، یکی تروریزم، مواد مخدر و بی‌ثباتی و دیگر تصویر ملتی که با وجود جنگ اعلام ناشده و مصایب آن، به انتخابات باور دارد و ۳۷ درصد رای‌ دهندگانش را زنان تشکیل می‌دهند و برای توسعه اقتصادی منطقه، فرصت‌های بالقوه زیادی فراهم می‌کند.”

گفتنی است که آقای غنی در حاشیه اجلاس شانگهای، دیدارهایی جداگانه نیز با رهبران روسیه، ایران، چین و هند داشت.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” سیدنورالله راغی ” و داکتر ” محمد اکرم عارفی ” استادان دانشگاه، دربرنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.