از تیره گی و خاموشی کابل، ده روز می گذرد. در پی منهدم شدن پایه های برق وارداتی ازبکستان به کابل، سیم ها گسسته و روشنایی به پایتخت و استان های همجوارش پشت کرده است. شرکت خصوصی نیمه دولتی برشنا می گوید، در حالی که کارمندان و فناوران شان آماده گی تام برای بازسازی پایه […]

از تیره گی و خاموشی کابل، ده روز می گذرد. در پی منهدم شدن پایه های برق وارداتی ازبکستان به کابل، سیم ها گسسته و روشنایی به پایتخت و استان های همجوارش پشت کرده است.

شرکت خصوصی نیمه دولتی برشنا می گوید، در حالی که کارمندان و فناوران شان آماده گی تام برای بازسازی پایه ها را دارند، ادامه ی نبرد بین هراس افگنان طالب و نیروهای ارتش در دند غوری و دند شهاب الدین بغلان اما، فراروی کار آنان شده است.

برشنا می افزاید، زیان های مالی زیادی را متحمل شده اند که از جمله هزینه کردن حدود شصت هزار لیتر تیل شبانه است که مصرف بیشتر از این را شهروندان کابل به دوش می کشند.

در همین حال، اتاق تجارت و صنایع می گوید، نبود برق فعالیت های بیشتر کارخانه های تولیدی شهر کابل را با تاوان و سرانجام ایست مواجه کرده و باشنده گان پایتخت نیز، دشوارترین شب های زمستان را سپری می کنند.

این که روشنایی به کابل چه زمانی برخواهد گشت و ادامه ی این وضعیت چه زیان هایی دارد؟
پی همین پرسش می گردیم با آقایان: آذرخش حافظی رییس روابط بین الملل اتاق بازرگانی و فراوری  و سید نقیب الله هاشمی عضو شورای استانی کابل